احتکار خانگی گوشت مرغ،بازار مهاباد را با کاهش مواجه کرده است

مهاباد/بالویز/معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد،گفت:ذخیره سازی بیش از حد گوشت مرغ توسط شهروندان موجب کمبود و کاهش در بازار مهاباد شده است. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“خشایار صنعتی”در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار در سال جاری با اعلام این خبر افزود:احتکار خانگی و ذخیره سازی گوشت مرغ توسط شهروندان موجب کاهش این […]

احتکار خانگی گوشت مرغ،بازار مهاباد را با کاهش مواجه کرده است

مهاباد/بالویز/معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد،گفت:ذخیره سازی بیش از حد گوشت مرغ توسط شهروندان موجب کمبود و کاهش در بازار مهاباد شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“خشایار صنعتی”در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار در سال جاری با اعلام این خبر افزود:احتکار خانگی و ذخیره سازی گوشت مرغ توسط شهروندان موجب کاهش این ماده پروتئینی در شهرستان شده است.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد،با اشاره به اینکه نیاز روزانه گوشت مرغ این شهرستان ۶ تن در روز است،افزود:با توجه به نیاز شهروندان روزانه بیش از ۲ برابر تولید توسط مراکز توزیع و پخش شده است.

“صنعتی” ادامه داد:جو روانی و احساسی موجب بروز تقاضای کاذب جهت تامین گوشت مرغ شده که مردم همچنان اصرار بر ذخیره سازی دارند.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد اضافه کرد: برای حل این مشکل برای هفته دوم ایام عید پیش بینی شده است ۳۰ درصد از کشتار روز مرغداری های این شهرستان به میزان ۲۰۰ تن در این ایام به بازار تزریق شود که موجب انباشته شدن گوشت مرغ در بازار خواهد شد.

صنعتی، با انتقاد از رعایت نشدن موازین بهداشتی در صف های توزیع گوشت مرغ در مراکز توزیع افزود:باید با همکاری شهرداری و تعاون روستایی مراکزی در سطح شهر ایجاد شود تا هم امر نظارت دقیق تر انجام شود و هم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن بهتر انجام شود.

وی ادامه داد:جهادکشاورزی نیز موظف است تا بر تخصیص ۳۰ درصد تولید مرغداری های مهاباد به این شهرستان نظارت داشته و با مرغداری هایی که این ضوابط را رعایت نمی کنند برخورد و در توزیع نهاده های دامی بین آنها تجدیدنظر صورت گیرد.

صنعتی تاکید کرد:نیروی انتظامی مهاباد نیز باید نسبت به حضور در کشتارگاه و جلوگیری از خروج مرغ زنده و لاشه مرغ از این شهرستان جدیت بیشتری به عمل آورد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۱/۱۰ -۸:۱۵:۳۶ / خبر ۲۴۸۳ / کدخبر ۱۱۸۰۰/ س