مشکلات سایت حیوانات (سگ های ) بلا صاحب مهاباد ساماندهی می شود

مهاباد/بالویز/با حضور معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد و ارگانهای مربوطه سایت حیوانات بلاصاحب این شهرستان بازدید شد. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“خشایار صنعتی”گفت:با توجه به تعطیلات نوروزی و وجود حیوانات ناقل بیماری در سطح شهرستان،سایت حیوانات بلا صاحب بازدید و مشکلات آن مورد  بررسی قرار گرفت. معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری […]

مشکلات سایت حیوانات بلا صاحب مهاباد بررسی شد

مهاباد/بالویز/با حضور معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد و ارگانهای مربوطه سایت حیوانات بلاصاحب این شهرستان بازدید شد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“خشایار صنعتی”گفت:با توجه به تعطیلات نوروزی و وجود حیوانات ناقل بیماری در سطح شهرستان،سایت حیوانات بلا صاحب بازدید و مشکلات آن مورد  بررسی قرار گرفت.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد پس از بازدید و مشاهده سایت ،افزود:برای ساماندهی و رسیدگی و رفع مشکلات با کمک ادارات مربوطه جهت رفع نواقص کمپ حیوانات اقدامات لازم باید صورت گیرد.

“خشایار صنعتی” با اشاره به واکسیناسیون ؛ غربالگیری و تنظیم کشیک مستمر در این سایت،اظهار داشت: همکاری شبکه دامپزشکی ،شبکه بهداشت ، نظارت بیشتر شهرداری، تامین نیروی خدمات و تخصیص خودرو می تواند در رفع نواقص سازنده و موثرباشد.

“صنعتی”ادامه داد:حمایت و کمک دهیاری ها و بخشداری به شهرداری که تنها مرکز و مرجع ساماندهی حیوانات بی صاحب شهرداری است،می تواند در کاهش مشکلات این سایت مفید باشد.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد،از شهروندان درخواست کرد:که در زنده گیری سگهای بلاصاحب در سطح شهرستان با نیروها و اکیپ های زنده گیر همکاری لازمه داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد:هر نوع کمک از جمله دادن غذا در راستای حمایت از حیوانات در داخل شهر توسط شهروندان خوداری شود و شهروندان مهابادی تنها می توانند با مراجعه به کمپ حیوانات هر نوع کمک خود را ارائه و یا در اختیار انجمن حمایت از حیوانات(ژین) قرار دهند.

در کمپ سگهای بلاصاحب که در مسیر روستای “پیر بله” واقع شده است بیش از ۳۰۰قلاده سگ نگهداری می شود.

سگهای بلاصاحب به عنوان یک پدیده زیست محیطی اجتماعی متاسفانه در سطح شهرستان موجب مشکلات برای عابرین و شهروندان شده است که دربسیاری از موارد به صورت گله ای در کوچه و خیابان ها پرسه می زنند که با مخاطراتی از جمله حمله به عابرین و بیماری همراه است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۱/۰۹ – ۸:۱۰:۳۶ / خبر ۲۴۷۹ / کد خبر ۱۱۷۸۰ / د