ماموستا “ملا کریم هنرمند”متخلص به “فدایی” شاعر مهابادی

مهاباد/بالویز/پنجم فروردین ماه سالروز درگذشت هنرمند و شاعر نامی کورد “ماموستا ملاکریم هنرمند” متخلص به “فدایی”بود. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز” بیست و هفت سال از وفات این شاعر نامی کورد که در طول زندگی خود ۵ اثر ارزشمند ادبی به یادگار گذاشته است،می گذرد. پنجم فروردین ماه سالگرد وداع با این […]

ماموستا "ملا کریم هنرمند"متخلص به "فدایی" شاعر مهابادی

مهاباد/بالویز/پنجم فروردین ماه سالروز درگذشت هنرمند و شاعر نامی کورد “ماموستا ملاکریم هنرمند” متخلص به “فدایی”بود.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز” بیست و هفت سال از وفات این شاعر نامی کورد که در طول زندگی خود ۵ اثر ارزشمند ادبی به یادگار گذاشته است،می گذرد.

پنجم فروردین ماه سالگرد وداع با این شاعر خوش قریحه ادبیات کوردی بود وی برای نخستین بار فولکلور “قلعه دمدم” را به زبان کوردی به رشته تحریر در آورد.

ماموستا ملاکریم هنرمند در سال ۱۳۰۷ شمسی در روستای سیسر از توابع شهرستان سردشت چشم به جهان گشود.

“فدایی” به همراه خانواده بارها از زادگاه خود جهت کسب علم به روستاهای و شهرهای دیگر کوچ کرد در نهایت تا پایان عمر در روستای کاولان علیا از توابع مهاباد ماند و تا زمان فوت در این روستا مشغول تدریس و کار ادبی شد.

ماموستا ملا کریم هنرمند در ۵ فروردین ۱۳۷۲ مصادف با شب عید فطر در سن ۶۵ سالگی پس از تحمل رنج ناشی از بیماری  چشم از جهان فرو بست.

آثار استاد فدایی، درعین سادگی، وزن و آهنگ خاصی دارد که بازگو گننده سخن دل و سرشار از ناگفته هاست و به تبعیت از سروده های فردوسی و نظامی گنجوی سروده شده و به یادگار مانده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۱/۰۷ – ۱۷:۱۰:۵۲ / خبر ۲۴۷۴ / کد خبر ۱۱۷۵۲ / ش