تصویری ناب از چهار قلاده پلنگ ایرانی در پارک ملی دنا

مهاباد/بالویز/در این صحنه دو پلنگ نر و ماده به همراه دوتوله در کنار هم هستند که چنین صحنه‌ای با توجه به کشتن توله‌ها توسط پلنگ نر کمتر در طبیعت دیده شده و در ایران بی نظیر است. به گزارش سرویس فیلم،پایگاه خبری بالویز،به تازگی فیلمی توسط سید جواد هادی‌اصل، مستندساز و دوستدار حیات وحش از […]

 تصویری ناب از چهار قلاده پلنگ ایرانی در پارک ملی دنا

مهاباد/بالویز/در این صحنه دو پلنگ نر و ماده به همراه دوتوله در کنار هم هستند که چنین صحنه‌ای با توجه به کشتن توله‌ها توسط پلنگ نر کمتر در طبیعت دیده شده و در ایران بی نظیر است.

به گزارش سرویس فیلم،پایگاه خبری بالویز،به تازگی فیلمی توسط سید جواد هادی‌اصل، مستندساز و دوستدار حیات وحش از دو پلنگ نر و ماده به همراه دو توله‌اش منتشر شده است.

این فیلم که توسط این مستندساز  در پارک ملی دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد ضبط شده، دو پلنگ نر و ماده به همراه دو توله‌‌شان را کنار هم نشان می‌دهد.

پلنگ نر معمولا برای جفت‌گیری و یا حفظ قلمرو، توله‌ها را می‌کُشد و اغلب نمی‌توان یک خانواده از پلنگ‌ها را در کنار هم در طبیعت پیدا کرد و چنین صحنه‌ای نیز با توجه به کُشتن توله‌ها توسط پلنگ نر، کمتر در طبیعت دیده شده و در ایران نیز بی‌نظیر است.

در تصاویری که در این فیلم مشاهده می‌کنید لحظات خاص و نابی اتفاق افتاده که در رفتارشناسی پلنگ برای محققین و علم حیات وحش بسیار مفید خواهد بود.

پلنگ‌ها معمولا به صورت فردی زندگی می‌کنند، در فصل جفت‌گیری نیز مدت کوتاهی همراه جفت خود خواهند بود.

پلنگ ماده نیز پس از تولد توله یا توله‌هایش که می‌تواند بین یک تا چهار توله باشد، حدود هجده تا دو سال زندگی می‌کند،

بنابراین ثبت لحظه‌ای مانند این تصویر که یک خانواده کامل در کنار هم باشند، بسیار نادر است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۱/۰۳ – ۱۷:۳۳:۲۸ / خبر ۲۴۶۲ / کد خبر ۱۱۷۰۲/ س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)