آماده باش تیم های گشت یگان حفاظت استان از اراضی ملی در ایام نوروز

مهاباد/بالویز/ رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آماده باش ۳۶ تیم گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و ملی در آذربایجان غربی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“رسول جلیلی”با تاکید بر ادامه تشدید برخورد با تخریب کنندگان اراضی کشاورزی در ایام منتهی به نوروز و تعطیلات عید،از […]

آماده باش تیم های گشت یگان حفاظت استان از اراضی ملی در ایام نوروز

مهاباد/بالویز/ رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آماده باش ۳۶ تیم گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و ملی در آذربایجان غربی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“رسول جلیلی”با تاکید بر ادامه تشدید برخورد با تخریب کنندگان اراضی کشاورزی در ایام منتهی به نوروز و تعطیلات عید،از اعلام آمادگی ۱۸ تیم گشت حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی و ۱۸ تیم گشت حفاظت از اراضی ملی در کنار سایر یگانها در سطح استان خبر داد.

“رسول جلیلی” با اعلام این خبر افزود:در این طرح که بصورت ویژه در ایام تعطیلات نوروزی از ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۹ تا ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ به مرحله اجرا در خواهد آمد،علاوه بر یگانهای حفاظت سازمان های حفاظت شونده،گشت های انتظامی هم با مشارکت و هم‌پوشانی ماموریت های یگان به یاری پلیس در پیشگیری از انواع جرائم متخلفین خواهند شتافت.
“جلیلی” اظهار کرد:با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه  ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان است .
وی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر و روستا و ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها و اراضی ملی اقدام می کنند،بیان کرد:بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و عرصه های طبیعی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان،علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی طبق قانون برخورد خواهد شد.
مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۱/۰۲ – ۱۴:۵۳:۴۵/ خبر ۲۴۵۹ / کد خبر ۱۱۶۹۰ / د