آغاز اجرای مایه کوبی ۱ هزار قلاده سگ در مهاباد

مهاباد/ بالویز / رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد،گفت:به منظور کنترل و مبارزه با بیماری هاری،۱ هزار قلاده سگ صاحب دار عشایری و روستایی مهاباد مایه کوبی می شوند. به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز“عباس آغاز” با اعلام این خبر افزود:مایه کوبی سگ های گله روستایی و عشایری با استفاده از ۴ اکیپ بخش خصوصی ایمن سازی […]

آغاز اجرای مایه کوبی 1 هزار قلاده سگ در مهاباد

مهاباد/ بالویز / رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد،گفت:به منظور کنترل و مبارزه با بیماری هاری،۱ هزار قلاده سگ صاحب دار عشایری و روستایی مهاباد مایه کوبی می شوند.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز“عباس آغاز” با اعلام این خبر افزود:مایه کوبی سگ های گله روستایی و عشایری با استفاده از ۴ اکیپ بخش خصوصی ایمن سازی می شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به اینکه تنها راه مبارزه با بیماری هاری مایه کوبی است،ادامه داد:حیوانی که مبتلا به هاری است باید معدوم سازی شود.

“عباس آغاز” ادامه داد:پیشگیری از بیماری هاری در کشور ما به عنوان یک اولویت مهم در بین بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان می‌باشد که در صورت ظهور علائم هاری، درمان امکان ندارد و مرگ بیماران قطعی است.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد همچنین از تمامی دامداران روستایی وصاحبان سگ‌های گله درخواست کرد،برای ایمن سازی سگ‌های خود دربرابر بیماری هاری همکاری لازم با گروه‌های اعزامی به عمل آورند.

آغاز از همکاری خوب دامداران با تیم‌های دامپزشکی قدردانی کرد و گفت:دامداران درصورت هرگونه سوالی در مورد اجرای این طرح و بروز احتمال بیماری در جمعیت دامی خود می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ با شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

هاری نوعی بیماری مشترک ویروسی است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و به سمت اعصاب انتهایی در ماهیچه‌ها می‌رود و شروع به تکثیر می‌کند و این ویروس در انسان و سایر پستانداران خونگرم قابلیت رشد و تکثیر دارد.

مهاباد / بالویز / ۹۹/۱۲/۳۰ – ۰۸:۱۲:۵۳ / خبر ۲۴۴۸ / کد خبر ۱۱۶۴۰ / ش