اصناف سردشت انبارهای خود را در سامانه جامع ثبت کنند

مهاباد/بالویز/ رئیس اداره صنعت ،معدن،تجارت سردشت،گفت:اصناف شهرستان سردشت انبار کالاهای خود را در سامانه جامع ثبت کنند. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“بایزیدی”با اعلام این خبر افزود:سامانه جامع انبارها،ملاک تشخیص برای احتکار یا قاچاق کالای موجود در انبارها می باشد. رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان سردشت اظهار داشت:سامانه جامع انبارها به استناد بند ث […]

اصناف سردشت انبارهای خود را در سامانه جامع ثبت کنند

مهاباد/بالویز/ رئیس اداره صنعت ،معدن،تجارت سردشت،گفت:اصناف شهرستان سردشت انبار کالاهای خود را در سامانه جامع ثبت کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“بایزیدی”با اعلام این خبر افزود:سامانه جامع انبارها،ملاک تشخیص برای احتکار یا قاچاق کالای موجود در انبارها می باشد.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان سردشت اظهار داشت:سامانه جامع انبارها به استناد بند ث ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف شناسایی انبارها و مراکز نگهداری کالا ، تسهیل فرآیندهای الکترونیکی ، ثبت ورودی و خروجی کالای واحدهای  نگهداری کالا و اخذ گزارش از میزان موجودی کالا و در نهایت مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از احتکار راه اندازی شده است .

وی تصریح کرد: به استناد بند ۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کلیه بهره برداران ( نه الزاما مالکان) از انبارها و مراکز نگهداری کالا اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به ثبت انبار خود در سامانه جامع انبارها می باشند.

بایزیدی گفت: این مراکز شامل تمامی انبارهای عمومی،معادن،انبار اختصاصی اصناف و تولیدی ها و کشاورزی و… و حتی پارکینگ و انبار های خانگی که بنحوی جهت نگهداری کالا مورد استفاده قرار می گیرد می باشد.

رئیس صمت سردشت بیان کرد: محل عرضه نیازی به ثبت در سامانه ندارد اما اگر از واحدهای عرضه بعنوان مرکز نگهداری کالا نیز استفاده گردد بهره برداران از آن ملزم به ثبت آن می باشند.

رئیس اداره صمت شهرستان سردشت اضافه کرد: واحدهایی که کالاهای مشمول را نگهداری می کنند لازم است علاوه بر ثبت و تایید اطلاعات واحد ، اطلاعات مربوط به ورود و خروج کالا به انبار خود را نیز بصورت روزانه ثبت نمایند که لیست کالاهای مشمول در سامانه جامع انبارها قابل مشاهده و دسترسی می باشد.

بایزیدی با اشاره به اینکه از این پس ثبت انبار و ثبت ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها ملاک تشخیص برای احتکار بودن و یا قاچاق بودن کالای موجود در انبار می باشد،اظهار داشت: از کلیه صاحبان و بهره برداران انبار و مراکز نگهداری کالا در سطح شهرستان درخواست نمود تا به اهمیت و جدیت موضوع توجه  ویژه نموده و در اسرع وقت نسبت به ثبت انبار خود در سامانه جامع انبارها اقدام نمایند.

وی افزود: چنانچه صاحبان کالا و مراکز نگهداری از این اقدام خودداری نمایند، کالای ایرانی به عنوان کالای احتکار شده و کالاهای مجاز وارداتی به عنوان کالای قاچاق تلقی و ضبط و ثبت شده و مشمول جرائم مربوطه می گردد .

رئیس صمت سردشت با اشاره به آدرس اینترنتی سامانه به نشانی www.nwms.ir،بیان نمودند:که جهت سهولت استفاده از سامانه اپلیکیشن آن نیز جهت نصب بر روی گوشی های  تلفن همراه طراحی و بهمراه فایل های راهنمای سامانه در قالب فیلم های آموزشی از طریق سامانه مذکور قابل دسترسی می باشد.

شهرستان سردشت یکی از شهرهای مرزی استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان واقع شده است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۲/۲۲ – ۱۲:۱۸:۵۲/ کد خبر ۲۴۲۷ / ج

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)