در سال جاری اهداء کنندگان خون در مهاباد به بیش از ۹ هزار نفر رسیدند

مهاباد/بالویز/رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت: نه هزار و پنج نفر از شهروندان مهابادی در سال جاری به این مرکز مراجعه و خون اهداء کرده اند. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“داود نصرارکن” با اعلام این خبر اظهارداشت:از ابتدای سال جاری ۹ هزار و ۶۰۴ نفر جهت اهداء خون به سازمان انتقال خون مراجعه کرده […]

در سال جاری 9 هزار و 5 نفر از شهروندان مهابادی خون اهداء کرده اند

مهاباد/بالویز/رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت: نه هزار و پنج نفر از شهروندان مهابادی در سال جاری به این مرکز مراجعه و خون اهداء کرده اند.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“داود نصرارکن” با اعلام این خبر اظهارداشت:از ابتدای سال جاری ۹ هزار و ۶۰۴ نفر جهت اهداء خون به سازمان انتقال خون مراجعه کرده که از مجموع مراجعه کنندگان ۹ هزار و ۵ نفر خون اهداء کردند. 

رئیس اداره انتقال خون مهاباد افزود:از مجموع اهداءکنندگان خون ۸ هزارو ۷۹۵ نفر مرد و ۱۰ نفر زن بودند.

“نصر ارکن”تصریح کرد: در سال جاری از مجموع اهداکنندگان خون در مهاباد، ۱۱۲۷ نفر برای بار اول و چهار و ۸۷۹ نفر هم به عنوان اهداکننده مستمر در این اقدام خداپسندانه شرکت کرده‌اند.

او اضافه کرد: ذخایر بانک خون این پایگاه با توجه به شیوع بیماری کرونا، شروع فصل سرما و کمتر شدن آمار مراجعه‌کنندگان با کاهش محسوسی روبه رو شده و نیاز است شهروندان با هر گروه خونی ضمن مراجعه به این اداره اقدام به اهدای خون کنند.

رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت: تمام وسایل و تجهیزات اهدای خون، محیط و شرایط خون‌گیری انتقال خون استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

اهدای خون هنگامی رخ می‌دهد که یک فرد سالم به‌طور داوطلبانه مقدار مشخصی از خون خود را در یک مرکز انتقال خون هدیه می‌کند.

خون اهدا شده پس از انجام آزمایش‌های غربالگری و تأیید سلامتی به‌منظور تهیه فراورده‌های خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد یا از طریق بانک خون مراکز درمانی به افراد دیگر تزریق می‌شود. فرایند اهدا و تزریق

به دریافت‌کنندگان، انتقال خون نام دارد.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۲/۱۸ -۰۸:۰۵:۴۳ / کد خبر ۲۴۱۳ / د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)