شهرداری ایلام به اسم نوزادان نهال کاشت می‌کند

مهاباد / بالویز / شهردار ایلام گفت:والدینی که دارای نوزاد تازه متولد شده یا کودک هستند برای دریافت نهال از سوی شهرداری ثبت نام کنند. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“طالب صادقیان” اظهار داشت: در راستای توسعه فضای سبز و افزایش سطح مشارکت عامه مردم، شهرداری ایلام اقدام به توزیع نهال به نام کودکان و […]

شهرداری ایلام به اسم نوزادان نهال کاشت می‌کند

مهاباد / بالویز / شهردار ایلام گفت:والدینی که دارای نوزاد تازه متولد شده یا کودک هستند برای دریافت نهال از سوی شهرداری ثبت نام کنند.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“طالب صادقیان” اظهار داشت: در راستای توسعه فضای سبز و افزایش سطح مشارکت عامه مردم، شهرداری ایلام اقدام به توزیع نهال به نام کودکان و با محوریت نوزادان می‌کند.

او افزود: این طرح برای اولین بار در کشور توسط شهردای ایلام اجرا می‌شود که هر نوزاد متولد شده در همان بدو تولد یک نهال به اسم خود داشته باشد.

“صادقیان” توضیح داد: والدینی که برای آن‌ها نوزاد متولد می‌شود با شماره تماس گویای ۱۳۷ تماس بگیرند و از سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نهال دریافت کنند.

او عنوان کرد: ثبت نام از متقاضیان تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد و از روز ۱۵ اسفند نیز توزیع نهال‌ها به ثبت نام کنندگان ادامه دارد.

“صادقیان” یادآور شد: توزیع، کاشت، کود و سم دهی نهال توسط شهرداری انجام می‌شود و نگهداری و مراقبت‌های بعدی از نهال بر عهده خانواده متقاضی است.

“صادقیان” افزود: در این طرح که به ” درخت دوستی بنشانیم ” موسوم است، هر نهال شناسنامه‌ای به نام خودکودک و نوزاد دارد که در معابر عمومی، بوستان‌ها و فضا‌های خالی مد نظر متقاضیان کاشته می‌شود.

او تاکید کرد: مکان انتخابی برای کاشت نهال باید ابتدا به تایید کارشناسان شهرداری برسد تا مواردی نظیر اینکه کاشت نهال در آن مکان سد معبر یا ایجاد مشکل در تردد نکند و زیر زمین آن محل عبور انشعابات زیرساختی مانند آب، گاز و کابل‌های تلفن یا برق نباشد.

“صادقیان” اظهار داشت: در فصول مناسب درختکاری این طرح صورت می‌گیرد و در واقع یک یادمان طبیعی و زیبا و ماندگار برای بچه‌های تازه متولد شده و والدین آن‌ها است.

شهردار ایلام اعلام کرد: همچنین به نیت و نیابت از سه هزار شهید استان ایلام، سه هزار نهال به اسم و یاد شهدا بوستان‌ها و معابر عمومی توسط شهرداری ایلام کاشته می‌شود.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۲/۱۷ – ۱۱:۴۸:۵۲ / کد خبر ۲۴۱۱ / ی