کشف و ضبط ۲ هزار متر تور صیادی در سد سردشت

مهاباد / بالویز / رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت:دوهزار متر تور صیادی پهن شده به صورت غیر مجاز از مخزن سد سردشت جمع آوری و ضبط شد. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“بایزیدی”با اعلام این خبر افزود:در یک طرح مشترک مدیریت سد و نیروگاه سردشت با محیط زیست، کلیه تورهای صیدی غیر […]

کشف و ضبط ۲ هزار متر تور صیادی در سد سردشت

مهاباد / بالویز / رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت:دوهزار متر تور صیادی پهن شده به صورت غیر مجاز از مخزن سد سردشت جمع آوری و ضبط شد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“بایزیدی”با اعلام این خبر افزود:در یک طرح مشترک مدیریت سد و نیروگاه سردشت با محیط زیست، کلیه تورهای صیدی غیر مجاز داخل سد شناسایی سپس جمع آوری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیان کرد: در این راستا دو صیاد متخلف دستگیر و دو هزار متر تور صیدی جمع آوری و ضبط و پس از تشکیل پرونده و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون سدهایی که به منظور مصارف شرب قابلیت بهره برداری دارند،سایر فعالیت های جانبی از جمله صید و صیادی و آبزی پروری ممنوع است،اظهارداشت:علیرغم تذکرات قبلی و آگاهی بخشی،عده ای از صیادان بدون توجه به اخطاریه‌ها و قانون اقدام به صید غیرمجاز می‌کنند.

سد کولسه سردشت با ظرفیت ۳۵۰ میلیون متر مکعب در سال ۱۳۹۶ به منظور تولید ۱۵۰ مگاوات برق ، کشاورزی و تامین آب شرب شهرهای سردشت و ربط به بهره برداری رسید.

مهاباد / پایگاه خبری بالویز / ۹۹/۱۲/۱۰ – ۱۱:۰۵:۵۶ / کد خبر ۲۳۸۹ / ی