پرنده سفالی تپه سوغانلوی پیرانشهر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید

مهاباد/بالویز/رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی پیرانشهر،گفت:پرنده سفالی تپه سوغانلوی پیرانشهر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“سلیمان بشیری”  با اعلام این خبر افزود: در جلسه شورای ثبت آثار تاریخی کشور با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان و هیات کارشناسی همراه پرونده تبت […]

پرنده سفالی تپه سوغانلوی پیرانشهر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید

مهاباد/بالویز/رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی پیرانشهر،گفت:پرنده سفالی تپه سوغانلوی پیرانشهر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“سلیمان بشیری”  با اعلام این خبر افزود: در جلسه شورای ثبت آثار تاریخی کشور با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان و هیات کارشناسی همراه پرونده تبت این شی تاریخی از پیرانشهر در کنار هفت اثر تاریخی دیگر از سایر نقاط استان مطرح و نهایتا در فهرست آثار منقول تاریخی کشور به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: این اثر زیبا و ارزشمند مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد میباشد که در کاوش های باستان شناسی حوزه سد کانی سێو  در سال ۱۳۹۸ و در محوطه تاریخی قلات سوغانلو به سرپرستی آقای دکتر میر اسکندری بدست آمده است.

همچنین علاوه بر این اثر تاریخی،۶ مورد از اشیای تاریخی منقول استان از جمله منبر مسجد جامع ارومیه، سنگ قبر موزه مردم شناسی، پیکرگ گلی تپه قره قوزلو میاندوآب، پاپیون مفرغی و کوزه طرحدار تپه حسنلو و تبر مفرغی موزه ارومیه موافقت شد.

با ثبت این آثار جدید، در مجموع تعداد اشیای تاریخی منقول ثبت ملی شده آذربایجان‌غربی برابر با ۸۷ مورد است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۱/۲۹-۱۷:۲۲:۱۵/چ