خطر موج چهارم کرونا را در مهاباد جدی بگیریم

مهاباد/بالویز/روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان غربی بار دیگر آغاز شده است و مسئولان نسبت به شروع پیک جدید این ویروس هشدار داده‌اند. به قلم مدیر مسئول:رحیم بایزیدی به گزارش سرویس تحلیل،پایگاه خبری بالویز،در چند روز گذشته شمار مبتلایان به کرونا در مهاباد با شدت بیشتری افزایش یافته و به عدد ۶ هزار […]

خطر موج چهارم کرونا را در مهاباد جدی بگیریم

مهاباد/بالویز/روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان غربی بار دیگر آغاز شده است و مسئولان نسبت به شروع پیک جدید این ویروس هشدار داده‌اند.

به قلم مدیر مسئول:رحیم بایزیدی

به گزارش سرویس تحلیل،پایگاه خبری بالویز،در چند روز گذشته شمار مبتلایان به کرونا در مهاباد با شدت بیشتری افزایش یافته و به عدد ۶ هزار و ۷۱۱ نفر رسیده است.

شمار قربانیان کرونا در شهرستان به ۳۲۵ نفر رسیده است که نشان می‌دهد خطر مرگ ناشی از این ویروس همچنان شهروندان را تهدید می‌کند.

با توجه به کاهش استفاده مردم از ماسک خطر موج چهارم کرونا در شهرستان مهاباد مشهود است و این می تواند زنگ خطر موج چهارم کرونا را در مهاباد به صدا در آورد.

آنچه مهم به نظر می رسد رعایت دستور العمل های بهداشتی ، عدم تجمع در مراکز های عمومی و خوداری از حضور در مجالس عزا و عروسی و دور همی های خانوادگی می تواند مانع موج چهارم کرونا در شهرستان باشد.

با بررسی میدانی در فضای شهرستان و علی الخصوص بازار و خیابان ها ، عدم تمایل زدن ماسک در بین مردم  به راحتی قابل مشاهده است و این خود گویای هشدار و زنگ خطر در بین شهروندان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اعلام کرده است:با توجه به نمودار‌ها پیک دوم تعداد بیماران بستری و فوتی دو برابر موج اول و در در پیک سوم سه برابر موج اول بود در صورت وقوع پیک چهارم با این سرعت امکانات و خدمات ارائه شده به بیماران با مشکل جدی در شهرستان مواجه خواهد شد.

هر نوع همیاری می تواند موج چهارم کرونا در شهرستان با شیب ملایم تری کنترل کرد و لازم است کارشناسان بهداشت با همراهی بازرسان صنعت،معدن،تجارت در راستای حفظ سلامتی شهروندان با سرکشی از صنوف و مراکز های عمومی تلاش بیشتری کرده  و با افرادی که ساده انگاری می کنند برخورد نمایند.

حفظ سلامتی جامعه وظیفه تک تک شهروندان است و آنچه می تواند تضمین سلامت ما در جامعه باشد رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه های کارشناسان بهداشت است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۱/۲۹-۰۸:۱۰:۴۲/چ

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)