آبشار “قینرجه” تكاب در فهرست آثار طبیعی ایران به ثبت رسید

مهاباد/بالویز/رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تکاب گفت: پس از تدوین پرونده ثبتی آبشار قینرجه تکاب و ارسال آن به وزارت میراث فرهنگی کشور، این اثر در هفتم بهمن ماه ۹۹ در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسید. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“امیر مطلوبی” اظهار داشت:این آبشار در ۵۰ […]

آبشار "قینرجه" تكاب در فهرست آثار طبیعی ایران به ثبت رسید

مهاباد/بالویز/رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تکاب گفت: پس از تدوین پرونده ثبتی آبشار قینرجه تکاب و ارسال آن به وزارت میراث فرهنگی کشور، این اثر در هفتم بهمن ماه ۹۹ در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسید.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“امیر مطلوبی” اظهار داشت:این آبشار در ۵۰ کیلومتری شمال شهرستان تکاب و دامنه‌های غربی کوه بلقیس و در روستای قینرجه از روستاهای بخش تخت سلیمان واقع شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تکاب افزود: منطقه قینرجه یکی از مناطق ییلاقی و با صفای تکاب، با کوهستان‌ها، چشمه‌ها و مناظر طبیعی زیبا یکی از مناطق گردشگرپذیر شهرستان تکاب به شمار می آید که سالانه پذیرای چندین هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.

“مطلوبی” بیان کرد: چشمه‌های آبگرم طبیعی، آبشار قینرجه شهرستان تکاب و طبیعت بکر و زیبا این روستا را به یکی از روستاهای هدف گردشگری منطقه بدل کرده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تکاب تصریح کرد: در سال‌های اخیر زیر ساخت‌های گردشگری مناسبی در این روستای هدف گردشگری ایجاد و احداث شده است که این فعالیت‌ها هنوز هم ادامه دارد.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۱/۲۵-۱۷:۱۰:۴۲/ش