بیش از ۳ تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در مهاباد کشف و ضبط شد

مهاباد/بالویز/کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مهاباد از توقیف ۳۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف در این شهرستان خبر داد. به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز“مهرور”گفت: طی گشت مشترک با همکاری شبکه بهداشت و درمان، اصناف، نظارت بر اماکن عمومی، دامپزشکی به منظور حفظ و ارتقا سلامت شهروندان، تامین و […]

بیش از 3 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در مهاباد کشف و ضبط شد

مهاباد/بالویز/کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مهاباد از توقیف ۳۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز“مهرور”گفت: طی گشت مشترک با همکاری شبکه بهداشت و درمان، اصناف، نظارت بر اماکن عمومی، دامپزشکی به منظور حفظ و ارتقا سلامت شهروندان، تامین و ارتقای ایمنی مواد غذایی در ‏سطح عرضه مقدار ۳ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی شامل ۱۵۰۰ کیلوگرم شیر تقلبی و ۱۸۰۰ کیلوگرم پنیر و خامه غیر بهداشتی با ارزش ۴۳۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد و بزودی با کسب مجوز از مراجع قضایی امحا می‌شود.

 کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مهاباد ،افزود:این فرد متخلف به صورت سنتی شیر را از واحد‌های دامداری جمع‌آوری کرده و بعد از فرآوری و تبدیل آن به پنیر، پساب پنیر را نیز با اضافه کردن شیر خشک، روغن و طعم دهنده به شیر تقلبی تبدیل می‌کرد و در بین شهروندان توزیع کرده و به فروش می‌رساند.

“مهرور” تصریح کرد: این مقدار مواد غذایی به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری توقیف شده بودند و در صورت مصرف می‌توانست سلامتی شهروندان را با تهدید مواجه کند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد اظهار داشت: بازدید از واحد‌های صنفی توسط نیرو‌های  بهداشت محیط و حرفه‌ای هر روز به غیر از روز‌های تعطیل از ساعت ۸صبح تا ۸ شب با حضور ۲۰ بازرس در قالب تیم‌های دو نفره انجام می‌شود.

“مهرور” از شهروندان خواست از خریدمواد غذایی فاقد شرایط ۹ گانه بسته بندی شده خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گویای ۱۹۰ و یا شماره تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط و کار مهاباد تماس بگیرند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۱/۲۳ -۱۳:۱۰:۲۲/پ

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)