شکارچی متخلف فاخته در سردشت دستگیر شد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت:مامورین یگان حفاظت این اداره در حین گشت زنی،شکارچی متخلف که اقدام به شکار پرنده فاخته کرده بود دستگیر کردند. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“خالد بایزیدی” افزود:مامورین یگان حفاظت این اداره در حین گشت زنی های روزانه اطراف زیستگاه‌های پرندگان متوجه فردی شدند که با اسحله شکاری […]

شکارچی متخلف فاخته در سردشت دستگیر شد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت:مامورین یگان حفاظت این اداره در حین گشت زنی،شکارچی متخلف که اقدام به شکار پرنده فاخته کرده بود دستگیر کردند.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“خالد بایزیدی” افزود:مامورین یگان حفاظت این اداره در حین گشت زنی های روزانه اطراف زیستگاه‌های پرندگان متوجه فردی شدند که با اسحله شکاری خود در حال اقدام تله و شکار پرنده است.

وی گفت:در این ماموریت ۴ قطعه فاخته شکار شده و یک قبضه اسلحه شکاری به همراه تعدادی فشنگ از متخلف کشف شد.

“بایزیدی”افزود: پس از اخذ ضرر و زیان وارده به محیط زیست از متخلف، پرونده در این راستا تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

فاخته یا کبوتر جنگلی بسیار زیبا و جذاب و البته خوش آواز، از خانواده ی کوکو و از راسته ی کوکوسانان می باشد که اغلب در پارکهای جنگلی و گاهی درون شهرها، کشتزارها و مناطق با درختان فراوان دیده می شود و در حال حاضر از لحاظ حفاظت نیاز به اقدامات ویژه دارند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۱/۱۹-۱۶:۲۵:۵۲/ی

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)