هشدار شبکه دامپزشکی مهاباد در خصوص شیوع آنفولانزای پرندگان

مهاباد/بالویز/ رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد نسبت به شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان در استان آذربایجان غربی و مهاباد،هشدار داد. به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز“عباس آغاز” با اشاره به اینکه ۱۴ کانون شیوع ویروس شناسایی شده اند اظهار داشت:هم اکنون ۶ استان کشور با بیماری  آنفولانزای پرندگان درگیر هستند. وی افزود: بیشترین میزان شیوع این […]

هشدار شبکه دامپزشکی مهاباد در خصوص شیوع آنفولانزای پرندگان

مهاباد/بالویز/ رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد نسبت به شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان در استان آذربایجان غربی و مهاباد،هشدار داد.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز“عباس آغاز” با اشاره به اینکه ۱۴ کانون شیوع ویروس شناسایی شده اند اظهار داشت:هم اکنون ۶ استان کشور با بیماری  آنفولانزای پرندگان درگیر هستند.

وی افزود: بیشترین میزان شیوع این ویروس با ۶ کانون شیوع در بین استان‌های کشور در استان خراسان جنوبی است که ۵ کانون آن در واحدهای مرغداری شناسایی شده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد ادامه داد: پایش مستمر تلاب ‌ها و بازدید مدوام از واحدهای تولید مرغ ،جلوگیری از ورود مرغ زنده به شهرستان باید در اولویت قرار گیرد.

وی هشدار داد:با توجه به افزایش شیوع این ویروس در سطح استان‌های کشور، شیوع آنفولانزای پرندگان دور از انتظار نیست و باید تمهیداتی برای به حداقل رساندن و یا جلوگیری از آن در دستور کار قرار بگیرد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در پایان خون ریزی، مرگ و میر زود هنگام و دسته جمعی پرندگان را از علایم این ویروس اعلام کرد و گفت: صنعت طیور در این خصوص بسیار آسیب پذیر است و پایش مستمر و مدوام برای جلوگیری از آن جزو اساسی ترین اقدامات خواهد بود.

وی افزود:حمل مرغ زنده و یا دام سبک و سنگین بدون مجوز شبکه دامپزشکی ممنوع است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۱/۰۵-۱۳:۱۲:۵۵/ی

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)