باند تیم حفاری غیر مجاز در سلماس پس از شناسایی دستگیر شدند

مهاباد/بالویز/رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس از دستگیری و انهدام  باند حفاران غیرمجاز در این شهرستان خبر داد. به‌گزارش سرویس فرهنگی ،پایگاه خبری بالویز” افراسیاب گراوند” با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی دریافت گزارشات مردمی در خصوص فعالیت یک تیم حفاری غیرمجاز در یک منزل مسکونی واقع در “روستای هفتوان” اقدامات لازم […]

باند تیم حفاری غیر مجاز در سلماس پس از شناسایی دستگیر شدند

مهاباد/بالویز/رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس از دستگیری و انهدام  باند حفاران غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش سرویس فرهنگی ،پایگاه خبری بالویز” افراسیاب گراوند” با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی دریافت گزارشات مردمی در خصوص فعالیت یک تیم حفاری غیرمجاز در یک منزل مسکونی واقع در “روستای هفتوان” اقدامات لازم برای دستگیری آنها در دستور کار قرار گرفت.

او افزود:با هماهنگی‌های انجام گرفته و با اخذ دستور ورود به منزل از مراجع قضایی و همچنین با رعایت حقوق شهروندی، ماموران طی یک عملیات هوشمندانه وارد منزل شده و اقدام به دستگیری حفاران غیرمجاز کردند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس عنوان کرد: این تیم به قصد تحصیل اشیاء تاریخی اقدام به حفر گودالی به عمق سه متر و ایجاد تونلی به طول ۵/۲ متر در داخل یکی از اتاق خواب‌های منزل مسکونی خویش کرده بودند.

او تصریح کرد: در نتیجه بررسی کارشناس باستان‌شناسی از محل تعدادی اقلام فرهنگی شامل استخوان، سفال، سنگ هاون و دسته هاون سنگی مشاهده شد که براساس گونه‌شناسی به عمل آمده متعلق به اواخر دوره اسلامی تاریخ‌گذاری نسبی شدند.

“گراوند” گفت: در این پرونده علاوه بر ضبط وسایل و ادوات حفاری، دو نفر از عوامل حفاری غیرمجاز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۱/۰۱-۱۶:۲۱:۴۳/چ