مارادونا اسطوره فوتبال جهان درگذشت

مهاباد/بالویز/دیگو آرماندو مارادونا اسطوره آرژانتینی و یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال به دلیل حمله قلبی در سن ۶۰ سالگی در خانه اش درگذشت. به گزارش سرویس ورزشی،پایگاه خبری بالویز،دیگو آرماندو مارادونا که چند روزی بود پس از جراحی مغز از بیمارستان مرخص شده بود، روز (چهارشنبه) در خانه‌اش به دلیل حمله قلبی در ۶۰ […]

مارادونا اسطوره فوتبال جهان درگذشت

مهاباد/بالویز/دیگو آرماندو مارادونا اسطوره آرژانتینی و یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال به دلیل حمله قلبی در سن ۶۰ سالگی در خانه اش درگذشت.

به گزارش سرویس ورزشی،پایگاه خبری بالویز،دیگو آرماندو مارادونا که چند روزی بود پس از جراحی مغز از بیمارستان مرخص شده بود، روز (چهارشنبه) در خانه‌اش به دلیل حمله قلبی در ۶۰ سالگی درگذشت.

مارادونا قبلا به دلیل لخته شدن خون در مغزش در بیمارستان بستری شد و جراحی کرد، اما دو هفته پیش از بیمارستان مرخص شد.

تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۱۹۸۶ با کاپیتانی مارادونا قهرمان شد.

نمایش مارادونا در آن جام جهانی یکی از به یادماندنی‌ترین لحظات تاریخ فوتبال را رقم زد، به خصوص دو گلی که به تیم ملی فوتبال انگلیس زد.

مارادونا در آن مسابقه یک گل را با دست وارد دروازه حریف کرد که به “دست خدا” معروف شد. گل دوم مارادونا که پس از دریبل کردن بسیاری از بازیکنان انگلیس به ثمر رسید به اعتقاد بسیاری از علاقه‌مندان فوتبال به زیباترین گل جام جهانی است.

مارادونا در دوران بازی سابقه حضور در باشگاه‌های مختلفی مانند بارسلونا و ناپولی را در کارنامه داشت.

موفق‌ترین دوران ورزشی او در باشگاه ناپولی بود که همراه با این تیم قهرمان ایتالیا و اروپا شد.

آندرانیک اسکندریان مدافع اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان تنها بازیکن ایرانی است که رو به روی دیگو مارادونا ستاره فوتبال جهان در دهه ۱۹۸۰ بازی کرده است.

اسکندریان که پس از جام جهانی ۱۹۷۸ به تیم نیوریورک کاسموس پیوست، او در خرداد سال ۱۳۶۳ در یک دیدار دوستانه مقابل بارسلونا و ستاره آن دوران یعنی مارادونا قرار گرفت. این بازی را تیم آمریکایی ۵ بر۳ با پیروزی پشت سر گذاشت.

دیه‌گو مارادونا که از او به عنوان یکی از بهترین و البته جنجالی‌ترین چهره‌های فوتبال جهان نام می‌برند، ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰ شصت ساله شد.

شش دهه زندگی این اسطوره آرژانتینی پر است از فراز و فرودهایی که گاه او را تا اوج اقتدار و قهرمانی در جام‌ جهانی و فوتبال باشگاهی پیش برد، و گاه نامش را با اعتیاد و سوءمصرف مواد مخدر و حتی ارتباط با مافیا خدشه‌دار کرد.

فدراسیون فوتبال آرژانتین خبر درگذشت مارادونا را تأیید کرد و نوشت: خداحافظ دیگو؛ تو در قلب سیاره فوتبال ابدی خواهی بود.

رئیس جمهوری آرژانتین به مناسبت درگذشت مارادونا، سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۰۶- ۱۲:۲۰/پ