در سال جاری تولید چغندر قند در شهر مرزی پیرانشهر بیش از ۳۰ درصد رشد داشت

مهاباد/بالویز/رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پیرانشهر گفت:در سال زراعی تولید چغندر قند در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“قادری”با اعلام این خبر اظهار داشت:شهرستان پیرانشهر با تولید ۳۰ درصد چغندر قند،قطب اصلی تولید این محصول در استان آذربایجان غربی است.  رئیس جهادکشاورزی شهرستان پیرانشهر،افزود:تولید این […]

در سال جاری تولید چغندر قند در شهر مرزی پیرانشهر بیش از 30 درصد رشد داشت

مهاباد/بالویز/رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پیرانشهر گفت:در سال زراعی تولید چغندر قند در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“قادری”با اعلام این خبر اظهار داشت:شهرستان پیرانشهر با تولید ۳۰ درصد چغندر قند،قطب اصلی تولید این محصول در استان آذربایجان غربی است.

 رئیس جهادکشاورزی شهرستان پیرانشهر،افزود:تولید این محصول در سال جاری از ۱۱هزارو ۲۳۴هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می شود که ۶۲۰ هزار تن چغندر قند از سطح مزارع کشاورزی برداشت شود.

قادری عنوان کرد:در سال گذشته  از ۱۱هزار و ۳۵۰ هکتار مزارع چغندر قند، ۳۹۸ هزار و ۸۴۵ تُن چغندر قند تولید شد که امسال در مقابسه به سال گذشته،رشدی ۳۵ درصدی داشته ‌ایم.

رئیس جهادکشاورزی پیرانشهر خاطر نشان کرد: تولید عملکرد در واحد سطح کشت از ۳۵ تن به ۵۵ تن در هر هکتار رسیده است که این رشد تولید ناشی از کاشت به موقع، رعایت الگوی کشت و‌ مبارزه به موقع با آفات و بیماریها و نیز توجه به توصیه های کارشناسان، می‌باشد.

قادری اضافه کرد: امسال محصول چغندر قند به کارخانه های قند پیرانشهر، نقده، خوی و ارومیه ارسال می‌شود و دغدغه تمامی چغندرکاران، نسبت به پایین بودن قیمت خرید تضمینی محصول در مقایسه با هزینه های کشت و برداشت آن،می‌باشد.

شهرستان پیرانشهر یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/ ۹۹/۰۸/۲۲-۱۵:۰۰/پ