۱۰۰ مرکز عرضه کننده فروش مرغ زنده در اشنویه جمع آوری می شود 

مهاباد/بالویز/سرپرست شبکه دامپزشکی اشنویه گفت:به منظور حفظ سلامت شهروندان،۱۰۰ مرکز عرضه کننده مرغ زنده در اشنویه جمع آوری می شود. به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز“رامین علیپور “اظهارداشت: به منظور حفظ سلامت شهروندان،طرح جمع‌آوری عرضه‌کنندگان مرغ زنده در این شهرستان تشدید شده و با هماهنگی دادستانی و شهرداری با متخلفان برخورد قانونی می‌شود. وی افزود:با […]

100 مرکز عرضه کننده فروش مرغ زنده در اشنویه جمع آوری می شود 

مهاباد/بالویز/سرپرست شبکه دامپزشکی اشنویه گفت:به منظور حفظ سلامت شهروندان،۱۰۰ مرکز عرضه کننده مرغ زنده در اشنویه جمع آوری می شود.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز“رامین علیپور “اظهارداشت: به منظور حفظ سلامت شهروندان،طرح جمع‌آوری عرضه‌کنندگان مرغ زنده در این شهرستان تشدید شده و با هماهنگی دادستانی و شهرداری با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود:با تشکیل یک تیم‌ نظارتی در این شهرستان متشکل از شبکه بهداشت ‌و درمان،دامپزشکی و دستگاه قضایی به صورت مستمر بر مراکز عرضه‌کننده مرغ زنده در این شهرستان نظارت شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد:روش عرضه مرغ زنده و کشتار غیربهداشتی و غیراستاندارد آن به علت احتمال انتقال بیماری در بسیاری از کشورهای جهان منع قانونی دارد و این روش یک شیوه منسوخ شده در عرضه گوشت مرغ به شمار می‌رود.

علیپور افزود:در اشنویه بیش از ۱۰۰ مرکز عرضه مرغ زنده وجود دارد که متاسفانه بیشتر مردم از این مراکز اقدام به خرید مرغ می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بالویز،مرغ های زنده ای که در مغازه های زنده فروشی ذبح می گردند،به خاطر شکل کشتار خون آنها به خوبی خارج نمی شود و وجود این خون در لاشه باعث عوارض بعدی در انسان می گردد

همچنین با توجه به اینکه مغازه های مرغ زنده معمولاً مرغ را از شهرستان دیگر تامین می کنند، لذا این جابجایی مرغ می تواند باعث انتقال بیماری های خطرناک به شهرستان و حتی درگیر شدن مرغداری ها و در نهایت تلفات سنگین در آنها گردد.

شهرستان اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۲۱-۱۱:۵۰/چ