غازهای خاکستری مهاجر در تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد فرود آمدند

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مهاباد گفت:بیش از ۲ هزار غاز خاکستری در تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد فرود آمدند. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“فاروق سخنور”افزود:بیش از ۲ هزار بال غاز خاکستری مهاجر طی روزهای گذشته وارد تالاب بین‌المللی “کانی‌برازان مهاباد شده است. رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:کارشناسان این […]

غازهای خاکستری مهاجر در تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد فرود آمدند

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مهاباد گفت:بیش از ۲ هزار غاز خاکستری در تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد فرود آمدند.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“فاروق سخنور”افزود:بیش از ۲ هزار بال غاز خاکستری مهاجر طی روزهای گذشته وارد تالاب بین‌المللی “کانی‌برازان مهاباد شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:کارشناسان این اداره در پایش‌های خود از تالاب “کانی‌برازان”، دسته‌هایی از غازهای خاکستری مهاجر را مشاهده کردند که مشغول استراحت و تغذیه در این تالاب بودند.

فاروق سخنور افزود: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده بر تعداد غازهای خاکستری مهاجر در این تالاب بین‌المللی افزوده شود و آنها پس از تغذیه و استراحت کافی با کاهش دمای هوا، کوچ خود را به مناطق جنوب و گرمسیر ادامه دهند.

وی گفت:کارشناسان این اداره علاوه بر تالاب بین‌المللی “کانی‌برازان”،ورود این نوع غازهای مهاجر را در تالاب “گروس” و منطقه مشهور به “قوپی‌قازان” مشاهده کردند،که نشان از وجود امنیت و شرایط مطلوب برای حضور این پرندگان مهاجر است.

به گزارش پایگاه خبری بالویز،غاز خاکستری یا غاز پا خاکستری (نام علمی: Anser anser) دسته‌ای از غازها است که در مناطق تالابی،باتلاق‌ها،دشتهای سیلابی،ساحل دریاچه‌ها و رودخانه‌ها به سر برده و در کنار اراضی باتلاقی و روی زمین آشیانه می‌سازد.در ایران، به صورت مهاجر و در بیشتر مناطق زیستگاهی دیده می‌شود.

تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد یکی از تالاب های زیبای ایران است که همه ساله پرندگان زیادی به این تالاب مهاجرت می کنند .

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۲۰-۸:۴۰/س