شان کانری،بازیگر اسطوره‌ای اسکاتلندی درگذشت

مهاباد/بالویز/سِر توماس شان کانری بازیگر اسطوره‌ای اسکاتلندی پس از یک دوره بیماری،(سرطان حنجره) در سن نود سالگی در باهاماس درگذشت. به گزارش سرویس هنری،پایگاه خبری بالویز” و به نقل از سینمادیلی ،سر توماس شان کانری “پس از یک دوره بیماری، در سن نود سالگی در باهاماس درگذشت. کانری در ابتدا به عنوان یک بازیگر معتبر […]

شان کانری،بازیگر اسطوره‌ای اسکاتلندی درگذشت

مهاباد/بالویز/سِر توماس شان کانری بازیگر اسطوره‌ای اسکاتلندی پس از یک دوره بیماری،(سرطان حنجره) در سن نود سالگی در باهاماس درگذشت.

به گزارش سرویس هنری،پایگاه خبری بالویز” و به نقل از سینمادیلی ،سر توماس شان کانری “پس از یک دوره بیماری، در سن نود سالگی در باهاماس درگذشت.

کانری در ابتدا به عنوان یک بازیگر معتبر تئاتر مطرح شد، اما نقش جیمز باند جاسوس انگلیسی او را به قله شهرت رساند.

او بین سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۸۳ در هفت عنوان از فیلم های جیمز باند بازی کرد، و در سال ۱۹۸۸ برای «تسخیرناپذیران» برایان دی پالما برنده اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شد.

از سایر فیلم‌های مهم او می‌توان به «مارنی» آلفرد هیچکاک، «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی»، «صخره»، «مردی که میخواست شاه باشد» و «شکار برای اکتبر سرخ» نام برد.

کانری همواره به عنوان یکی از نمادهای مردانگی اسکاتلندی شناخته می‌شد و حتی در اسکاتلند لقب «محبوترین اسکاتلندی زنده جهان» را از رسانه ها دریافت کرده بود.

همچنین در سال ۱۹۹۹ از طرف مجله People لقب جذابترین مرد قرن و در سال دوهزار از ملکه الیزابت دوم لقب سر را دریافت کرد.

هرچند هنوز علت مرگ او مشخص نشده اما کانری از دهه نود میلادی با سرطان حنجره درگیر بود و از سال ۲۰۰۷ خود را بازنشسته کرده بود.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۱۸-۱۷:۵۰/ی