۱۸ هکتار از اراضی اطراف تالاب کانی برازان مهاباد طعمه حریق شد

مهاباد/بالویز/ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد از مهار آتش سوزی اراضی اطراف تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد خبر داد. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“فارق سخنور”اظهار داشت:۱۸ هکتار از اراضی اطراف تالاب کانی برازان مهابادپس از ۵ساعت آتش سوزی مهار شد. “فاروق سخنور”با اشار به اینکه پس از اطلاع آتش سوزی […]

18 هکتار از اراضی اطراف تالاب کانی برازان مهاباد طعمه حریق شد

مهاباد/بالویز/ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد از مهار آتش سوزی اراضی اطراف تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد خبر داد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“فارق سخنور”اظهار داشت:۱۸ هکتار از اراضی اطراف تالاب کانی برازان مهابادپس از ۵ساعت آتش سوزی مهار شد.

“فاروق سخنور”با اشار به اینکه پس از اطلاع آتش سوزی به این اداره،اکیپ آتش نشانی از شهرستان مهاباد به محل اعزام شد،اظهار داشت:باهمیاری و همکاران اداره حفاظت از محیط زیست،دوستداران محیط زیست،اهالی روستاهای خورخوره و قره داغ و اکیپ آتش نشانی قم قلعه در محل جهت خاموش کردن و مهار آتش سوزی اقدام شد.

رئیس اداره محیط زیست مهاباد اضافه کرد:میزان خسارت آتش سوزی که در سمت شرقی تالاب روی داده حدود ۱٨ هکتار برآورد شده است.

“سخنور” با بیان اینکه احتمال عمدی بودن آن وجود دارد عنوان کرد:پاسگاه انتظامی دارلک جهت انجام تحقیقات محلی در جریان قرار داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری بالویز،تالاب بین‌المللی کانی برازان با وسعتی افزون بر ۹۰۷ هکتار در ۳۰ کیلومتری شمال مهاباد واقع شده و از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده‌است.

قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور که ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و پس از تأیید شورای نگهبان، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت همان سال به دولت ابلاغ شد، صراحتاً در ماده ۵ تأکید دارد که دولت مکلف است اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های لازم جهت تحقق اهداف این قانون را در بودجه‌های سنواتی سالیانه دستگاه‌های ذیربط پیش‌بینی کند.

با این حساب اعتبار لازم برای تأمین تجهیزات مورد نیاز منطقه‌ای مانند كاني برازان باید در بودجه سالانه تعریف شده باشد و پس از درخواست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و اداره کل مربوطه در استان، به نتیجه برسد.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۱۶-۸:۳۰/ج

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)