نوزاد سالم از مادر کرونایی در پیرانشهر متولد شد

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه بهداشت پیرانشهر گفت:یک نوزاد سالم از مادری مبتلا به بیماری کرونا در بخش زایمان بیمارستان پیرانشهر به دنیا آمد. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“مجید کاسیان‌زاده” اظهارداشت:یک نوازد سالم از مادری مبتلا به بیماری کرونا در بخش زایمان بیمارستان پیرانشهر به دنیا آمد. رئیس شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر،تصریح کرد:این نوزاد از یک […]

نوزاد سالم از مادر کرونایی در پیرانشهر متولد شد

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه بهداشت پیرانشهر گفت:یک نوزاد سالم از مادری مبتلا به بیماری کرونا در بخش زایمان بیمارستان پیرانشهر به دنیا آمد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“مجید کاسیان‌زاده” اظهارداشت:یک نوازد سالم از مادری مبتلا به بیماری کرونا در بخش زایمان بیمارستان پیرانشهر به دنیا آمد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر،تصریح کرد:این نوزاد از یک مادر مبتلا به کرونا که دارای بیماری زمینه‌ای “لوپوس” و با سابقه فشار خون بالا بود پس از ۲ روز کنترل و مراقبت با تلاش کارکنان بخش زایمان این بیمارستان صحیح و سالم متولد شد.

“کاسیان‌زاده” افزود:تولد این نوزاد در زمان اوج فشار روانی و کاری بر روی کارکنان بیمارستان توانست تا حدی موجب تجدید روحیه کادر درمان این شهرستان شود و امیدواریم نویدبخش روزهای بهتر و کاهش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان باشد.

وی اضافه کرد:در حال حاضر این نوزاد و مادر سالم هستند و با توجه به مبتلا بودن مادر به کرونا از شیر خشک و به دور از مادر تغذیه و طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت مراقبت قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بالویز و بنا به توصیه پزشکان، اگر زنان باردار هر گونه علائم ابتلا به ویروس کرونا را نشان دهند باید سریعاً تحت درمان قرار گیرند.

علائم رایج ابتلا به ویروس کرونا شامل تب، سرگیجه و بی حالی، سرفه خشک، تنگی نفس و تنفس سخت، درد عضلات و بدن، سردرد، گلو درد و از دست دادن حس بویایی و چشایی می‌شود.

زنان باردار باید به صورت مداوم تحت نظر دکتر باشند.

بهتر است این زنان به صورت مستمر دست‌های خود را با آب و صابون بشویند همچنین آن‌ها باید از مکان‌های شلوغ مانند اماکن شلوغ، سیستم حمل و نقل عمومی و ارتباطات اجتماعی دور باشند.

این زنان همچنین باید به طور پیوسته از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی با سایر افراد را رعایت کنند. خانواده و کسانی که با این زنان در ارتباط هستند باید بهداشت را به طور کامل رعایت کنند، زیرا این افراد مستعد انتقال بیماری به زنان باردار هستند.

زنان باردار نیز باید به طور پیوسته با پزشک متخصص در ارتباط باشند و توصیه‌های آن‌ها را در ایام شیوع ویروس کرونا به طور کامل رعایت کنند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۱۶-۱۶:۱۵/ج

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)