بیش از ۱۴ هزار نفر در نیمه نخست سال جاری از “تخت سلیمان” تکاب بازدید کردند

مهاباد/بالویز/مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۱۴ هزار و ۳۰۳ نفر از مجموعه تخت سلیمان تکاب بازدید کردند. به گزارش سرویس تاریخی ،پایگاه خبری بالویز“جلیل جباری “اظهار داشت:در نیمه نخست امسال ۱۴ هزار و ۳۰۳ نفر از مجموعه تخت سلیمان تکاب بازدید کردند در حالی که در مجموع در سال گذشته […]

بیش از 14 هزار نفردر نیمه نخست سال جاری از "تخت سلیمان" تکاب بازدید کردند

مهاباد/بالویز/مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۱۴ هزار و ۳۰۳ نفر از مجموعه تخت سلیمان تکاب بازدید کردند.

به گزارش سرویس تاریخی ،پایگاه خبری بالویز“جلیل جباری “اظهار داشت:در نیمه نخست امسال ۱۴ هزار و ۳۰۳ نفر از مجموعه تخت سلیمان تکاب بازدید کردند در حالی که در مجموع در سال گذشته ۵۳ هزار و ۸۰۹ بازدید از این مجموعه انجام شد.

وی تصریح کرد:در سال ۹۷ تعداد ۵۷ هزار و ۴۴۲ نفر، در سال ۹۶ تعداد ۴۹ هزار و ۶۸۲ نفر، در سال ۹۵ تعداد ۴۴ هزار و ۷۷۰ نفر و همچنین در سال ۹۴ تعداد ۶۵ هزار و ۶۹۸ نفر گردشگر از تخت سلیمان تکاب بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌ غربی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی تخت سلیمان تکاب و با تاکید بر اینکه دریاچه این اثر تاریخی،به عنوان یک دریاچه سحرآمیز قلمداد می‌شود گفت:علاوه بر اینکه آب این دریاچه هیچ زمانی سرریز نمی شود حتی اگر جلوی جریان آب نیز باز شود، از حجم آب کاسته نمی شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه  تخت سلیمان تکاب چهارمین اثر ایرانی ثبت شده در فهرست آثار جهانی لقب گرفته است بیان کرد: تخت سلیمان که در گذشته به نام شهر«شیز» معروف بود به عنوان مرکز بزرگترین آتشکده زمان ساسانی لقب گرفته است.

جباری تصریح کرد:همچنین از شگفتی‌های دریاچه تخت سلیمان تکاب این است که عمق آن ۱۱۰ متر بوده در حالی که عمق خلیج فارس در بیشترین عمق ۹۳ متر است و در واقع ۱۷ متر بیشتر از خلیج فارس عمق دارد.

وی اظهار داشت: سالیانه تعداد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از منظره طبیعی و تاریخی تخت سلیمان تکاب به این شهر سفر می‌کنند و از جاذبه‌های آن لذت می‌برند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۱۱-۱۹:۳۵/ی