نوشیدن چه مقدار چای در روز بی خطر است؟

مهاباد/بالویز/چای نام یک نوشیدنی معطر است که معمولاً با ریختن آب داغ یا در حال جوش بر روی برگ‌های عمل آورده شده گیاه «کاملیا سیننسیس»،که گیاهی همیشه سبز و بومی آسیای شرقی است به دست می‌آید. به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز،چای یک منبع طبیعی از کافئین،تئوفیلین،تئین و آنتی‌اکسیدان‌ها است،اما تقریباً بدون چربی،کربوهیدرات‌ها،یا پروتئین آن،دارای […]

نوشیدن چه مقدار چای در روز بی خطر است؟

مهاباد/بالویز/چای نام یک نوشیدنی معطر است که معمولاً با ریختن آب داغ یا در حال جوش بر روی برگ‌های عمل آورده شده گیاه «کاملیا سیننسیس»،که گیاهی همیشه سبز و بومی آسیای شرقی است به دست می‌آید.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز،چای یک منبع طبیعی از کافئین،تئوفیلین،تئین و آنتی‌اکسیدان‌ها است،اما تقریباً بدون چربی،کربوهیدرات‌ها،یا پروتئین آن،دارای طعمی مطلوب است که کمی تلخ و گس می‌باشد.

میخائیل بوگمولوف متخصص غده‌های داخلی در روسیه اظهار داشت:میزان نوشیدن روزانه  چای برای هر فرد به طوری که به سلامتی اش آسیبی وارد نشود، چهار لیتر چای دم کرده کم رنگ است.

هر فرد بالغ می‌تواند روزانه ۴۰۰ میلی گرم کافئین مصرف کند البته  این ماده فقط در چای و قهوه وجود ندارد و نوشابه، کاکائو، شکلات و نوشیدنی‌های انرژی زا نیز حاوی این ماده هستند، اما برای سهولت معیار را قهوه قرار دادیم که هر واحد قهوه حاوی حدود ۱۰۰ میلی گرم کافئین است.

براین اساس هر لیتر چای دم کرده کم رنگ حدودا حاوی یک واحد قهوه است که از این رو می‌توان روازنه حدود ۴ لیتر چای نوشید. اما اگر چای دم کرده با رنگ متوسط باشد هر واحد قهوه آن حدود نیم لیتر است که براین اساس حداکثر دو لیتر می‌توان چای نوشید. در مقابل دوز روزانه چای غلیظ با ۴ واحد قهوه حدود ۱.۸ لیتر خواهد بود.

خلاصه آنکه چای یک نوشیدنی بسیار سالم با مقدار ایده آل کافئین است، اما مصرف بیش از حد آن دشوار است و در عین حال مقدار زیادی آنتی اکسیدان مفید نیز در چای وجود دارد.

چای نوشیدنی محبوب در ایران است؛و بیشتر مردم همه روزه آنرا مصرف می‌کنند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۰۶-۲۱:۰۰/س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)