یک بهله سارگپه در ارتفاعات مهاباد رهاسازی شد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:یک بهله سارگپه در ارتفاعات و زیستگاه‌های مناسب این شهرستان توسط ماموران یگان حفاظت رهاسازی شد. به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری بالویز” فاروق سخنور ” اظهار کرد: یک بهله سارگپه که توسط دوستداران و حامیان حیات وحش به این اداره تحویل داده شده بود پس از نگهداری و تیمار و اطمینان از […]

یک بهله سارگپه در ارتفاعات مهاباد رهاسازی شد

 

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:یک بهله سارگپه در ارتفاعات و زیستگاه‌های مناسب این شهرستان توسط ماموران یگان حفاظت رهاسازی شد.

به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری بالویز” فاروق سخنور ” اظهار کرد: یک بهله سارگپه که توسط دوستداران و حامیان حیات وحش به این اداره تحویل داده شده بود پس از نگهداری و تیمار و اطمینان از بازیابی قدرت پرواز در ارتفاعات و زیستگاه‌های مناسب این شهرستان رها سازی و به دامان طبیعت برگردانده شد.

“سخنور” افزود: پرندگان شکاری از اجزای مهم زیست بوم‌ها هستند و نقش مهمی در زنجیره غذایی ایفا می‌کنند و باعث تعادل اکوسیستم طبیعی حیات وحش می‌شود.

این مقام مسئول در مهاباد اضافه کرد: براساس مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست پرنده شکاری سارگپه از گونه‌های حمایت شده است و هرگونه شکار یا نگهداری از آن‌ها غیرقانونی بوده و مشمول پرداخت ضررو زیان می‌باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اذعان کرد: سارگپه پرنده‌ای شکاری است، کوچکتر از عقاب با جثه‌ای متوسط و تو پر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال‌های پهن و دم کوتاه و رنگ پر و بال متنوعی دارد و از زنبور‌ها و گاهی از موش، پرندگان کوچک و تخم پرندگان تغذیه می‌کند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/ ۹۹/۰۷/۲۵/۸:۲۵/ج