تندیس نماد رنج و مقاومت در شهرستان مرزی سردشت نصب شد

مهاباد/بالویز/با حضور خانواده های معظم شهدا و جمعی از مسئولان طی مراسمی از تندیس استاد قادر مولان پور نماد ایثار و مقاومت در شهرستان سردشت رونمایی شد. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” شهردار سردشت در این مراسم ضمن یاد و خاطره شهدای معظم بمباران شیمایی گفت: بمباران شیمیایی این شهر توسط رژیم […]

مهاباد/بالویز/با حضور خانواده های معظم شهدا و جمعی از مسئولان طی مراسمی از تندیس استاد قادر مولان پور نماد ایثار و مقاومت در شهرستان سردشت رونمایی شد.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” شهردار سردشت در این مراسم ضمن یاد و خاطره شهدای معظم بمباران شیمایی گفت: بمباران شیمیایی این شهر توسط رژیم منفور بعثی سند توحش غرب، نماد حقوق بشر آمریکایی و صحنه رسوایی حامیان دروغین حقوق بشر و انفعال نهادهای بین المللی مدعی این عرصه به شمار رفته و گویاترین سند مظلومیت جمهوری اسلامی و ملت سربلند ایران است.

“کامل رسولی” افزود: علاوه بر این فاجعه انسانی و شهادت و جانبازی تعداد کثیری از شهروندان ناشی از آن، حوادث و رویداد‌های تلخ و دردناک پس از فاجعه بسیار قابل تامل و حزن انگیز است که باید آن را با تمام ظرفیت‌ها ثبت و بیان کرد تا سینه به سینه و نسل به نسل انتقال یابد.

“رسولی” اظهار کرد: یکی از نمادهای  اسوه رنج و پایداری در مقابل این رویداد‌های تلخ و غم انگیز پس از فاجعه استاد قادر مولان پور است که در جهت تکریم و پاسداشت، به همت خیرین و همکاری دکتر رنانی استاد برجسته اقتصاد کشور تندیس آن در یکی از میادین شهر نصب شد.

وی اضافه کرد: این تندیس توسط استاد هادی ضیاءالدینی نقاش و مجسمه‌سازی کشور با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته شده است.

“دکتر رنانی” در این مراسم استاد قادر را نماد تاب آوری انسانی ، سلام به زندگی و پایداری روح انسانی خواند و گفت: این تندیس بنا شده تا آثار جنگ نمایش داده شود و به فرزندانمان یادآوری شویم که در برابر هجمه‌ها و مشکلات صبر و پایداری داشته و برای صلح و دوستی آموزش ببینند.

وی خواستار تبدیل شدن خانه استاد قادر مولان پور به موزه ایثار و مقاومت شد.

در پایان این مراسم از خانواده استاد قادر مولان پور تجلیل به عمل آمد.

قادر مولان پور یکی از شاهدان پرونده قضایی بمباران شیمیایی سردشت در دادگاه لاهه بود که در ۷ تیر ماه ۶۶، سه فرزند و همسر باردارش را ازدست داد و یکی از فرزندانش نیز مفقود شد.

قادر مولان پور عصر روز شنبه ۱۱ دی ماه ۱۳۹۵ به خانواده شهیدش پیوست.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/ منبع صداوسیما/۹۹/۰۷/۲۱/۱۰:۵۵/د