۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی میاندوآب به تولید نهال اختصاص دارد

مهاباد/بالویز/مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به فعالیت ۱۶۷ نهالستان در این شهرستان گفت: ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به تولید انواع نهال‌های مثمر و غیرمثمر اختصاص دارد. به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری بالویز” علی دیانتی” در حاشیه بازدید از نهالستان‌ های میاندوآب‌ اظهار کرد: این شهرستان سالانه با تولید ۱۰ میلیون اصله […]

مهاباد/بالویز/مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به فعالیت ۱۶۷ نهالستان در این شهرستان گفت: ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به تولید انواع نهال‌های مثمر و غیرمثمر اختصاص دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری بالویز” علی دیانتی” در حاشیه بازدید از نهالستان‌ های میاندوآب‌ اظهار کرد: این شهرستان سالانه با تولید ۱۰ میلیون اصله نهال یکی از قطب‌های تولید نهال در کشور بوده و دارای برند ملی و منطقه‌ای در این زمینه است.

“دیانتی” با بیان اینکه درختان مثمر بیشتر شامل انواع ارقام سیب، گلابی، به، زردآلو، آلو، هلو، شلیل، گیلاس، آلبالو وانگور است، گفت: با تولید نهال در میاندوآب برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و به ۴۰۰ نفر به طور غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب بیان کرد: این شهرستان علاوه بر تامین نهال مورد استفاده در داخل به کشورهای همسایه نظیر عراق، افغانستان و پاکستان نیز نهال صادر می‌کند و این امر در ارزآوری برای کشور نقش بسزایی دارد.

دیانتی همچنین با تاکید بر استفاده از نهال‌های سالم، گواهی شده و پایه‌های رویشی به جای پایه‌های بذری، افزود: نهال‌کاران نیز برای آبیاری، از نوار تیپ استفاده کنند چرا که کاهش قابل توجهی در مصرف آب آبیاری و رشد علف‌های هرز، کنترل آفات و بیماری‌ها و هزینه‌های کارگری دارد.

میاندوآب با برخورداری از شرایط مساعد جوی و خاک حاصلخیز یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود و طی سال‌های اخیر در عرصه صادرات نهال نیز خوش درخشیده است.

این شهرستان همچنین دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۱۲ هزار و ۶۱۰ هکتار از این میزان باغات و مابقی را اراضی زراعی تشکیل می‌دهد؛ سیب و انگور عمده‌ترین محصولات باغی و گندم، جو، چغندرقند و یونجه نیز محصولات زراعی عمده این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/ ۹۹/۰۷/۲۰/۱۴:۰۲/ی