دو واحد متخلف ارائه دارو در میاندوآب پلمپ شد

مهاباد/بالویز/ مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: دو واحد متخلف ارائه دارو در شهرستان میاندوآب در راستای حفظ سلامت شهروندان پلمپ شد. به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز” حیدری”  با بیان این که نباید هیچ نوع دارویی در عطاری‎ها و فروشگاههای عرضه اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی عرضه شود، تاکید کرد: همکاران نظارت بر […]

مهاباد/بالویز/ مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: دو واحد متخلف ارائه دارو در شهرستان میاندوآب در راستای حفظ سلامت شهروندان پلمپ شد.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز” حیدری”  با بیان این که نباید هیچ نوع دارویی در عطاری‎ها و فروشگاههای عرضه اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی عرضه شود، تاکید کرد: همکاران نظارت بر دارو و مواد مخدر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب در مراجعه به عطاری‌ها و فروشگاههای تجهیزات پزشکی، انواع داروهای شیمیایی، غیر مجاز و حتی مخدر نیز کشف کرده‌اند.

” سهراب حیدری”  از تشدید نظارت بر عطاری ها و فروشگاههای عرضه مواد بهداشتی و تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: متأسفانه حدود نیمی از عطاری‌ها فاقد مجوز هستند و این کار را مشکل‌تر می‌کند، در مجوز عطاری‌های مجاز هم ذکر شده است که صرفا مجاز به ارائه گیاهان دارویی به صورت خرده فروشی هستند.

او ادامه داد: با تعدادی از عطاری‌ها و فروشگاههای ارائه لوازم بهداشتی متخلف برخورد و دو فروشگاه در این راستا پلمپ شده است و تعدای از این متخلفان هم در مراجع قضائی محکوم شده‌اند و برخوردها به شدت ادامه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که از نظر قانونی، تبلیغ دارو ممنوع است، گفت: اگر دارو به درستی تولید شده و مجاز باشد، خود تولید کننده هم مطلع است که حق تبلیغ دارو را ندارد، بدون شک هر دارویی که در ماهواره و شبکه‌های اینترنتی تبلیغ می‌شود، غیرمجاز است.

” حیدری “تاکید کرد: ادعاهایی مانند وجود آرم سازمان غذا و دارو بر روی داروهای اینترنتی و ماهواره‎ای کذب بوده و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این داروها تولید داخل نیستند؛ چرا که تبلیغ داروهای تولید داخل، ممنوع است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب متذکر شد: سلامتی مردم در اولویت ماست و همشهریان گرامی باید بدانند که داروهای تبلیغاتی خارجی، حاوی ترکیبات شیمیایی بسیار خطرناک هستند که می‌توانند منجر به بروز عوارض خطرناکی مانند سکته‌های قلبی و مغزی شوند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم که افراد از طریق تبلیغات‌ ماهواره‎ای و اینترنتی دارو تهیه کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات و شکایات دارویی خود را از طریق وب سایت معاونت غذا و دارو و یا تماس با سامانه ۱۹۰ منعکس کنند

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۷/۱۹/۱۶:۴۹/ش