هشدار اداره میراث فرهنگی پیرانشهر به دارندگان ماشین آلات راهسازی

مهاباد-بالویز-رئیس میراث فرهنگی،شهرستان مرزی پیرانشهر به دارندگان ماشین آلات راهسازی در خصوص هر نوع خاکبرداری در مناطق باستانی هشدار داد. به گزارش سرویس تاریخی فرهنگی ،پایگاه خبری بالویز “سلیمان بشیری” اظهار داشت: همانطور که در خبرهای منتشر شده است  تعدادی حفار غیر مجاز با لودر و بیل_مکانیکی اقدام به حفاری اثر تاریخی گرد تاقه در […]

مهاباد-بالویز-رئیس میراث فرهنگی،شهرستان مرزی پیرانشهر به دارندگان ماشین آلات راهسازی در خصوص هر نوع خاکبرداری در مناطق باستانی هشدار داد.

به گزارش سرویس تاریخی فرهنگی ،پایگاه خبری بالویزسلیمان بشیری” اظهار داشت: همانطور که در خبرهای منتشر شده است  تعدادی حفار غیر مجاز با لودر و بیل_مکانیکی اقدام به حفاری اثر تاریخی گرد تاقه در روستای کیله از توابع پیرانشهر نمودند که نکته حائز اهمیت استفاده از این ادوات می باشد.

به اطلاع تمامی دارندگان  ماشین آلات سنگین مانند لودر، بولدوزر و بیل مکانیکی برسانیم که مواظب باشند که در صورت پیشنهاد هرگونه خاکبرداری حتما از صاحب ملک درخواست ارائه مجوزهای قانونی به ویژه مجوز میراث فرهنگی را داشته باشند. چرا که یکی از مجازات‌های پیش بینی شده در صورت تخریب آثار تاریخی ثبت و ضبط ابزار و ادوات حفاری به نفع دولت می‌باشد و ذکر این بهانه که من نمی‌دانستم نمی‌تواند عامل تخریب را از مسئولیت‌ها و عواقب قانونی آن تبرئه کند و در پایان ذکر این نکته برای عزیزان لازم است که آثار تاریخی شناسنامه، ریشه و هویت نیاکان ماست شایسته نیست که تیشه به ریشه خود زنیم.

طی خبر های واصله افرادی که اقدام به حفاری غیر مجاز محل ذکر شده کرده بودند پس از گزارش‌های مردمی و با تلاش نیروهای میراث فرهنگی و حضور نیروی انتظامی در محل، حفاران غیرمجاز دستگیر و ماشین‌آلات آن‌ها ضبط شد.

شهرستان پیرانشهر در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است .

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۷/۰۸-۱۷:۲۰/س