پروانه های مرتعدارانی که تا سال ۱۴۰۰ طرح ارائه نکنند ابطال میشود

مهاباد-بالویز-مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی،گفت:بر اساس بخشنامه صادره از سوی سازمان جنگل ها، پروانه های مرتعدارانی که تا سال ۱۴۰۰ طرح ارائه نکنند ابطال میشود. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” قاسمی” اظهار داشت:به منظور تسریع در تحقق مدیریت پایدار و بهره برداری اصولی از مراتع و بر اساس […]

مهاباد-بالویز-مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی،گفت:بر اساس بخشنامه صادره از سوی سازمان جنگل ها، پروانه های مرتعدارانی که تا سال ۱۴۰۰ طرح ارائه نکنند ابطال میشود.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” قاسمی” اظهار داشت:به منظور تسریع در تحقق مدیریت پایدار و بهره برداری اصولی از مراتع و بر اساس بخشنامه صادره از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تمامی پروانه های چرای دام (پروانه های مرتعداری) که تا پایان سال ۹۸ صادر شده است باید حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ منجر به طرح اجرایی شود که در غیر این صورت این پروانه ها فاقد اعتبار خواهند بود و نسبت به ابطال آنها اقدام خواهد شد.

” قاسمی” افزود: بر اساس این بخشنامه بهره برداران در بازه زمانی باقی مانده فرصت دارند تا با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های تابعه استان برای تهیه طرح مرتعداری اقدام کنند.

وی به اهمیت اجرای طرح های مرتعداری اشاره کرد و گفت: طرح های مرتعداری از جمله ابزارهای مدیریتی جهت افزایش کمیت و کیفیت مراتع بویژه در مناطقی که فشار چرا بر مراتع زیاد است به شمار می آید.

“قاسمی” اقتصادی کردن طرح های مرتعداری را مورد تأکید قرارداد و در این باره بیان داشت: مراتع علاوه بر ارزش های زیست محیطی از ارزش های اقتصادی بالایی نیز برخوردار هستند و به عنوان بستر مناسب برای تولید محسوب می شوند که برای تحقق این مهم لازم است طرح های مرتعداری در قالب طرح های تلفیقی و کاشت گیاهان داروئی سازگار با اکوسیستم منطقه تهیه و به مرحله اجرا درآید.

وی تهیه و اجرای طرح های مرتعداری را یکی از برنامه های مهم و شاخص پیش روی مجموعه منابع طبیعی دانست و تصریح کرد: با اجرای طرح های مرتعداری تلفیقی و چندمنظوره علاوه بر کاهش فشار دام بر مراتع، به اقتصاد خانوارهای روستایی نیز کمک شایانی خواهد شد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۳۰-۱۶:۵۰/ی

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)