بیش از ۵۰ واحد نانوایی متخلف در مهاباد به تعزیرات حکومتی معرفی شدند

مهاباد-بالویز-رئیس اداره صنعت،معدن،تجارت مهاباد گفت : از ابتدای امسال تا کنون ۵۵ پرونده تخلف واحدهای نانوایی در این شهرستان تشکیل شده است . به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز “محمد جهین ” اظهار داشت : بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و بهداشت محیط حرفه‌ای در گشت‌های مشترک، یکهزار و ۱۳۲ […]

مهاباد-بالویز-رئیس اداره صنعت،معدن،تجارت مهاباد گفت : از ابتدای امسال تا کنون ۵۵ پرونده تخلف واحدهای نانوایی در این شهرستان تشکیل شده است .

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز “محمد جهین ” اظهار داشت : بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و بهداشت محیط حرفه‌ای در گشت‌های مشترک، یکهزار و ۱۳۲ مورد بازرسی از واحد‌های نانوایی سطح شهر و روستا انجام دادند که نتیجه آن ۵۵ پرونده تخلف به ارزش ۸۳ میلیون ریال در این شهرستان تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

رئیس اداره صمت مهاباد افزود: از این تعداد ۹ پرونده مربوط به گران فروشی، ۲۰ مورد مربوط به کم‌فروشی، ۱ مورد مربوط به عرضه خارج از شبکه ، تعطیلی خودسرانه ۴ مورد و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۲۲ مورد و ۳۳ مورد نیز مربوط به شکایات مردمی بوده است.

“جهین” با بیان اینکه در مهاباد ۳۲۶ واحد نانوایی و خبازی مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: از این تعداد ۱۲۶ واحد نان لواش ماشینی سهمیه‌دار ،۴ واحد نان لواش سنتی سهمیه‌دار، ۱۰ واحد نان لواش ماشینی آزادپز، ۹ واحد نان لواش سنتی آزادپز در داخل شهر و ۲۸ واحد نان لواش ماشینی سهمیه‌دار و ۳۵ واحد نان لواش سنتی سهمیه‌دار، ۱۰ واحد نان لواش ماشینی آزادپز و ۲ واحد نان لواش سنتی آزادپز نیز در بخش روستایی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اضافه داد: تمامی نانوایان موظف به نصب دستگاه کارت‌خوان به جای دریافت وجه نقد بوده و باید یک نفر مشخص مسئول دریافت کارت از مشتریان باشد.

جهین از برخورد قاطع با نانوایی‌های متخلف و کم‌فروش در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با نانوایانی که مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی رفتار نکنند، به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل کم‌فروشی، گران فروشی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و ساعت کاری و جابجایی مشکوک آرد موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گزارش دهند.

شهرستان مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۲۹-۰۸:۱۵/ش