هیچ اشیای تاریخی وباستانی از مسجد دومناره سقز به سرقت نرفته است

مهاباد-بالویز،سفیر-رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقزگفت : سارق به صندوق نذورات مردمی این مسجد دستبرد زده است. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«صلاح نصراللهی» با بیان اینکه هیچگونه اشیای تاریخی و باستانی در این مسجد نگهداری نمی‌شود، افزود: این سرقت به بنای مسجد تاریخی و باستانی دو مناره، آسیب جدی […]

مهاباد-بالویز،سفیر-رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقزگفت : سارق به صندوق نذورات مردمی این مسجد دستبرد زده است.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«صلاح نصراللهی» با بیان اینکه هیچگونه اشیای تاریخی و باستانی در این مسجد نگهداری نمی‌شود، افزود: این سرقت به بنای مسجد تاریخی و باستانی دو مناره، آسیب جدی نزده و  فقط پنجره بالکن ضلع جنوبی آن آسیب جزیی دیده که مرمت می شود.

مسجد دو مناره سقز طبق روایات به زمان شیخ حسن مولان‌آباد از عرفای حکیم و ریاضیدان مشهور عصر افشاریه بر می‌گردد و در سال ۱۳۷۸ با شماره ۲۶۰۰ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

صیاد غیر مجاز سهره طلایی در سقز به دام افتاد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز با بیان این مطلب افزود: محیط بانان این شهرستان در حین گشت و کنترل ۷ قطعه سهره طلایی و یک عدد قفس فلزی کشف و ضبط کردند.

“فرهاد سیف پناهی” افزود: فرد خاطی با تشکیل پرونده جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

شهرستان سقز یکی از شهرهای استان کردستان است که با مرکز استان ۱۸۰کیلومتر فاصله دارد .

این شهرستان دارای ابنه های تاربخی و آثار ملی ثبت شده دارد .

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۶/۲۳-۱۶:۰۹/ی