مسعود مهرابی، روزنامه‌نگار و مدیرمسئول ماهنامه «فیلم» در سن ۶۶ سالگی درگذشت

مهاباد-بالویز،سفیر-مسعود مهرابی صاحب امتیاز و مدیرمسئول ماهنامه فیلم، مؤلف و مورخ کتاب‌های سینمایی به دلیل عارضه سکته قلبی درگذشت. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،مهرابی متولد سال ۱۳۳۳ بود و کار روزنامه‌نگاری خود را در سال ۱۳۵۰ آغاز کرد. او دانش‌آموخته رشته سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر بود و […]

مهاباد-بالویز،سفیر-مسعود مهرابی صاحب امتیاز و مدیرمسئول ماهنامه فیلم، مؤلف و مورخ کتاب‌های سینمایی به دلیل عارضه سکته قلبی درگذشت.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،مهرابی متولد سال ۱۳۳۳ بود و کار روزنامه‌نگاری خود را در سال ۱۳۵۰ آغاز کرد.

او دانش‌آموخته رشته سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر بود و رشته مدیریت تولید فیلم را در سازمان مدیریت صنعتی ایران گذراند.

مهرابی مدیر و صاحب‌امتیاز فیلم از سال ۱۳۶۲ و سالنامه فیلم از سال ۱۳۷۱ است.

«مسعود مهرابی» نویسنده کتاب‌های «تاریخ سینمای ایران»، «پوسترهای فیلم»، «کتابشناسی سینما در ایران»، «فرهنگ فیلم‌های مستند سینمای ایران»، «فرهنگ فیلم‌های کوتاه داستانی»، «صد سال اعلان و پوستر فیلم» و «سیاحت نامه جشنواره‌های جهانی» می‌باشد.

او در عرصه کاریکاتور نیز کتاب‌های «نردبان‌های بی‌بام»، «کاریکاتورهای سیاه» و «میان سایه روشن» را منتشر کرده و عضویت در هیأت داوران اولین و چهارمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران و برپایی نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی در حوزه کارتون و کاریکاتور را هم در کارنامه داشت.

انتشار فصلنامه انگلیسی زبان Film International از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۱ از دیگر فعالیت‌های مطبوعاتی وی بود.

ماهنامه سینمایی فیلم مشهور به مجله فیلم از پایدارترین نشریات ایران با موضوع سینما است.

این نشریه در سال ۱۳۶۱ با نام «سینما در ویدئو» آغاز به کار کرد و از سال ۱۳۶۲ به نام کنونی تغییر نام داد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۱۲-۱۶:۰۵/چ