اولین واحد پرورش اسب نژاد کُردی کشور درشهرستان بوکان افتتاح شد

مهاباد-بالویز،سفیر– اولین واحد پرورش و اصلاح اسب نژاد کُردی کشور درروستای سردر آباد شهرستان بوکان افتتاح و راه اندازی شد . به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز، اولین واحد پرورش و اصلاح نژاد اسب کردی کشور در بوکان و در روستای سردر آباد کار خود را آغاز کرد. این واحد دارای ۳۱ اسب […]

مهاباد-بالویز،سفیر– اولین واحد پرورش و اصلاح اسب نژاد کُردی کشور درروستای سردر آباد شهرستان بوکان افتتاح و راه اندازی شد .

به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز، اولین واحد پرورش و اصلاح نژاد اسب کردی کشور در بوکان و در روستای سردر آباد کار خود را آغاز کرد.

این واحد دارای ۳۱ اسب از نژاد های مختلف اسب است که بعد از اصلاح نژاد ظرفیت تولید ۱۷ راس کره اسب نژاد اصیل کُردی را دارد.

برای احداث و راه اندازی این واحد پرورشی و تولیدی اسب اصیل کردی ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای سه نفر به صورت مستقیم اشتغال فراهم شده است.

توسعه و پرورش اسب اصیل نژاد کردی به منظور فروش و صادرات و استفاده در زمینه های مختلف انگیزه سرمایه گذاران این طرح است.

اسب کُرد ایران بر طبق نوشته های جهانگردان و مورخین از هرودت گرفته تا معاصرین، به اقصی نقاط دنیا انتقال یافته است .

اسب کُرد از اسبهای توانای ارزشمند و پرخون دنیا محسوب گردیده و مبدا و منشا آن ایران است.

اسب کُرد نه تنها از زیبائی خاص برخوردار است بلکه دارای استقامت بی نهایت می باشد.

اسب نژاد کُرد به خصوص در مسابقات چوگان موفق بوده اند و بسیاری از اسبهای کُرد در مسابقات پرش و سواری استقامت افتخارات ارزنده کسب کرده اند.

تاریخچه اسب کُرد از مبدا نخستین دوره ثبت شده تاریخ آغاز میگردد و از روزگار شیرین باستان افسانه ای سرچشمه میگیرد. اسم نیسائی را اجداد اسب های کُرد امروزی از جلگه های مهد پرورش خود به ارث بردند.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۰۹ – ۱۰:۳۰/ش