اجرای طرح هادی در بیش از ۷۰۰روستای آذربایجان غربی به پایان رسیده است

مهاباد-بالویز،سفیر– مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون اجرای طرح هادی در ۷۱۸ روستای آذربایجان‌غربی به طور کامل به اتمام رسیده که شامل ۳۳ درصد از روستاهای این استان است. به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز«محمود بدلی»افزود: علاوه بر آن، هم اکنون برای ۲ هزار و ۱۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی شامل […]

مهاباد-بالویز،سفیر– مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون اجرای طرح هادی در ۷۱۸ روستای آذربایجان‌غربی به طور کامل به اتمام رسیده که شامل ۳۳ درصد از روستاهای این استان است.

به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز«محمود بدلی»افزود: علاوه بر آن، هم اکنون برای ۲ هزار و ۱۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی شامل ۹۸ درصد از روستاهای این استان نیز مطالعه طرح هادی تهیه شده و آماده اجراست که با توجه به وضعیت بودجه و اعتبار اختصاص یافته اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: با این آمار ۶۵ درصد خانوارهای روستایی این استان شامل ۱۸۶ هزار و ۵۴۶ خانوار از طرح هادی روستایی بهره‌مند شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده‌راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل‌بند، آماده‌سازی اراضی پیش‌بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می‌شود.

بدلی اظهار داشت: طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می‌شود.

۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۱۸۲ روستا از آنها دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

پایه طرح هادی از سال ۱۳۶۲ و تحت عنوان روان‌بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت پایه گذاشته شد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– منبع ایرنا – ۹۹/۰۶/۰۲ -ی- ۱۵:۰۵

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)