ذخایر آب پشت سدهای آذربایجان‌غربی به ۱۱۲۰ میلیون متر مکعب رسید

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی،گفت:ذخایر آب در پشت سدهای استان یک هزار و ۱۲۰ میلیون متر مکعب است، امسال در مجموع یک هزار و ۳۲۳ میلیون متر مکعب آب از سدهای استان برای احیای دریاچه ارومیه رهاسازی شد. به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،متوسط بارندگی در آذربایجان‌غربی از ابتدای سال آبی ۹۹ و […]

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی،گفت:ذخایر آب در پشت سدهای استان یک هزار و ۱۲۰ میلیون متر مکعب است، امسال در مجموع یک هزار و ۳۲۳ میلیون متر مکعب آب از سدهای استان برای احیای دریاچه ارومیه رهاسازی شد.

به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،متوسط بارندگی در آذربایجان‌غربی از ابتدای سال آبی ۹۹ و ۹۸ حدود ۱٫۴۰۱ میلی متر بوده که نسبت به سال آبی گذشته ۲۷ درصد کاهش و نسبت به متوسط دراز مدت ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

متوسط بارش حوضه ارس از ابتدای سال آبی ۹۹ و ۹۸ حدود ۸٫۳۱۶ میلی متر بوده که کاهش ۵٫۸ درصدی نسبت به سال قبل و افزایش ۹٫۱۷ درصدی نسبت به متوسط دراز مدت داشته است.

همچنین متوسط بارش حوضه دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی حدود ۲٫۳۷۷ میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته ۳٫۲۷ درصد کاهش داشته است.

متوسط بارش حوضه زاب نیز حدود ۵٫۸۵۵ میلی متر بوده که کاهش ۸٫۲۱ درصدی نسبت به سال قبل و افزایش ۱٫۲۲ درصدی نسبت به متوسط دراز مدت نشان می‌دهد.

امسال در مجموع یک هزار و ۳۲۳ میلیون متر مکعب آب از سدهای استان برای احیای دریاچه ارومیه، ۲۴۸ میلیون متر مکعب برای تأمین آب شرب و ۵۰۶ میلیون متر مکعب برای بخش کشاورزی رها‌سازی شده است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۰۲۲-چ-۱۳:۵۰

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)