اولین خانه بهداشت عشایری آذربایجان غربی در شهرستان نقده افتتاح شد

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیر شبکه بهداشت و درمان نقده ،گفت: نخستین خانه بهداشت سیار عشایری استان آذربایجان غربی در شهرستان نقده افتتاح شد. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز، این خانه بهداشت سیار در منطقه ییلاقی روستای ماسو با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به مردم عشایر این منطقه افتتاح شد. « محمد عبدلی» […]

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیر شبکه بهداشت و درمان نقده ،گفت: نخستین خانه بهداشت سیار عشایری استان آذربایجان غربی در شهرستان نقده افتتاح شد.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز، این خانه بهداشت سیار در منطقه ییلاقی روستای ماسو با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به مردم عشایر این منطقه افتتاح شد.

« محمد عبدلی» اظهار داشت : خدمات رسانی مطلوب به مناطق محروم عشایری و شناسایی افراد مبتلا به فشار خون ، دیابت و همچنین ارائه نکات آموزشی به  مادران  باردار و شناسایی کودکان دارای اختلال رشد و همچنین انجام واکسیناسیون از جمله خدماتی است که عشایر هم از آن برخوردار هستند.

وی تصریح کرد:بحث ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم به خصوص جامعه عشایری از مهمترین وظایف متولیان حوزه سلامت است.

گفتنی است:در اولین روز افتتاح تیم سلامت مرکز خدمات جامع سلامت حاجی آباد متشکل از پزشک ، ماما ،بهداشت خانواده و دارویار به منطقه عشایری روستای ماسو به ویزیت و داروی رایگان بیماران نیازمند از خدمات این افتتاحیه بود .

روستای ماسو در ۳۸ کیلومتری شهرستان نقده دارای آب و هوای بسیار مطلوب و چشمه های فراوان و دشت سرسبز بوده و در هرساله عشایری زیادی در آن محل مستقر می شوند .

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۲۱ -س- ۹:۵۵