هشت وقف جدید از آغاز امسال در ارومیه ثبت شد

مهاباد-بالویز”سفیر– رئیس اداره اوقاف شهرستان ارومیه،گفت:در خصوص گسترش وقف در سال جاری ۸ وقف جدید در ارومیه ثبت شد  به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” « علی بابایی»اظهار داشت : در راستای اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص گسترش وقف در سطح جامعه شاهد گسترش روزافزون این سنت نیکو در جامعه […]

مهاباد-بالویز”سفیر– رئیس اداره اوقاف شهرستان ارومیه،گفت:در خصوص گسترش وقف در سال جاری ۸ وقف جدید در ارومیه ثبت شد 

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” « علی بابایی»اظهار داشت : در راستای اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص گسترش وقف در سطح جامعه شاهد گسترش روزافزون این سنت نیکو در جامعه و به ‌خصوص در سطح شهرستان‌ ارومیه هستیم.

«علی بابایی» در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال ، ۶ وقف جدید توسط واقفین خیراندیش و خیرین ثبت گردیده است افزود: اهالی و هیئت امنای روستای خالد آباد یک باب ساختمان مسکونی به متراژ ۳۶۰ متر و به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال را جهت استفاده حسینیه و دارالقرآن وقف کرده اند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان ارومیه ،ادامه داد: همچنین یک باب آپارتمان به متراژ ۹۰ مترمربع توسط واقفین خیراندیش علیرضا رجائی و ماندانا کامران آذر جهت هزینه بیماران سرطانی بیمارستان امید ارومیه به ثبت رسیده است.

بابایی در ادامه گفت: دو باب ساختمان جمعا به متراژ ۱۰۵۸ متر مربع به ارزش ۴ میلیارد ریال توسط اهالی و هیئت امنای مسجد بلال حبشی برای بازسازی و گسترش مسجد بلال حبشی وقف گردیده است.

وی بیان کرد:  واقفین نیک اندیش علیرضا احمدی و ربابه حسین زاده یک باب ساختمان دو طبقه به ارزش ۹ میلیارد ریال را به نیت تبلیغ دین اسلام و مرثیه خوانی حضرت اباعبدالله در حوزه علمیه استان ، وقف کردند.

بابایی اضافه کرد: دو قطعه زمین مزروعی به ارزش ۱میلیارد و دویست میلیون ریال واقع در روستای گارانا به نیت احداث مسجد توسط واقف نیک اندیش ، صلاح الدین بهزاد وقف شده است.

بابایی گفت: عباس تنیان یک باب آپارتمان به متراژ ۷۰ متر با ارزش ۳ میلیارد ریال را به نیت هزینه های طلاب حوزه های علمیه  وقف کرده است.

رئیس اداره اوقاف ارومیه در ادامه خاطر نشان شد که طبق نظریه اداره تحقیق ، کلیساهای مارت شمونی و ماراستیفان واقع در روستاهای شمس حاجیان و انهر هر کدام به ارزش یک میلیارد ریال به عنوان وقف ، ثبت شده است.
مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۰۶ – د- ۱۰:۰۰
رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)