تغییر تقویم زمانی سفارش و توزیع کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

مهاباد-بالویز”سفیر-سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش،با اشاره به شیوع بیماری همه گیر کویید ۱۹ و بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه،از تغییر تقویم زمانی ثبت سفارش و توزیع کتاب های آموزشی خبر داد. به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز” به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت […]

مهاباد-بالویز”سفیر-سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش،با اشاره به شیوع بیماری همه گیر کویید ۱۹ و بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه،از تغییر تقویم زمانی ثبت سفارش و توزیع کتاب های آموزشی خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز” به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به شیوع بیماری کویید ۱۹ و همچنین تاکید وزیرآموزش و پرورش در این خصوص، از تغییر  تقویم زمانی سفارش و توزیع کتاب های درسی که قبلاً طی شیوه نامه مستدسازی شده بود به استان ها خبر داد.

بر این اساس؛ سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، لزوم برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم برای شروع سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از ۱۵ شهریور ماه را از دلایل اصلاح تقویم زمانی سفارش و توزیع کتاب های بر شمرده است.

مقرر شده است ثبت سفارش فردی و گروهی پایه های ورودی مقاطع تحصیلی نظیر آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه های اول، هفتم و دهم دانش آموزان عادی و استثنایی که از ۸ تیرماه شروع شده تا تاریخ۲۰ مرداد۹۹ ادامه یابد.

همچنین؛  در خصوص اصلاح سفارش کتاب های درسی سفارش داده شده در سامانه، افرادی که به دلیل تکرار پایه، تغییر رشته یا محل تحصیلی زندگی نیاز به اصلاح سفارش کتاب های درسی سفارش دارند می توانند از ۴ مرداد ماه لغایت ۲ شهریور ماه در خصوص اصلاح کتاب های درسی خود اقدام نمایند.

شایان ذکر است، دانش آموزان میان پایه که در مهلت زمانی مقرر از ثبت سفارش کتاب های درسی جامانده اند، می توانند از ۱۱ لغایت ۲۰  مرداد ماه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی مراجعه و به صورت فردی یا گروهی اقدام به ثبت سفارش کتاب های درسی نمایند.

بر این اساس؛ توزیع کتاب های درسی تمامی دوره های تحصیلی از منطقه به مدرسه در بازه زمانی۲۰ مرداد تا ۱۴ شهریور ماه صورت خواهد پذیرفت.

در سال تحصیلی آینده تمامی کتاب های درسی دوره های تحصیلی توسط مدارس به دانش آموزان توزیع خواهد شد، بر اساس تقویم زمانی مقرر است با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توزیع کتاب های درسی دوره اول متوسطه از تاریخ ۲۵ مرداد ماه شروع و سایر مقاطع تحصیلی اعم از عادی و استثنایی از۱۰ شهریور ماه شروع و تا ۱۵ شهریور ماه به اتمام برسد، بنابراین انتظار می رود با توجه به فرصت باقی مانده، تمامی دانش آموزان در اسرع وقت نسبت به ثبت نام و ثبت سفارش کتاب درسی اقدام نمایند تا کتاب درسی به موقع در اختیار آنها قرار گیرد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۰۵ – ی – ۱۴:۲۳