بیش از ۶۰ هزار راس دام سبک علیه “بیماری تب مالت” در مهاباد مایه کوبی شدند

مهاباد-بالویز”سفیر-رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت:۶۱ هزار راس دام سبک به صورت رایگان،علیه “بیماری تب مالت “واکسینه شدند  به گزارش  سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” « عباس آغاز » اظهار داشت : این طرح به صورت رایگان و با مشارکت چهار مرکز مایه‌کوبی، پنج گروه دامپزشکی و یک گروه نظارتی در این شهرستان از ۱۵ […]

مهاباد-بالویز”سفیر-رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت:۶۱ هزار راس دام سبک به صورت رایگان،علیه “بیماری تب مالت “واکسینه شدند 

به گزارش  سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” « عباس آغاز » اظهار داشت : این طرح به صورت رایگان و با مشارکت چهار مرکز مایه‌کوبی، پنج گروه دامپزشکی و یک گروه نظارتی در این شهرستان از ۱۵ اردیبهشت شروع شده بود و در تمام روستاها و واحدهای پرورش دام سبک انجام شد.

«آغاز » با اشاره به اینکه دام‌های نر شامل این طرح نمی‌شوند، اضافه کرد: در این طرح جمعیت بره و بزغاله ماده واجد شرایط، مایه‌کوبی شدند و این مایه‌کوبی، دام‌ را به صورت مادام‌العمر از بیماری بروسلوز (تب‌مالت) مصون نگه می‌دارد.

وی از همکاری خوب دامداران با تیم‌های دامپزشکی قدردانی کرد و افزود: دامداران درصورت هرگونه سوالی در مورد اجرای این طرح و بروز احتمال بیماری در جمعیت دامی خود می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ با شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

بیماری بروسلوز بیماری مهم مشترک و قابل انتقال بین انسان و دام است که از ۲ جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی هزینه‌های فراوانی برای کشور و دامداران وارد می‌کند.

مهاباد/پایگاه خبری تحلیلی بالویز/ ۹۹/۰۵/۰۴/ش/۸:۰۵