ضرورت تهیه نقشه باستان‌شناسی تمامی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی

مهاباد-بالویز”سفیر-در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کشور بر لزوم تهیه نقشه باستان‌شناسی تمامی شهرستان‌های استان تاکید شد. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” جلیل جباری،  با بهروز عمرانی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیدار و گفت‌وگو کرد. […]

مهاباد-بالویز”سفیر-در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کشور بر لزوم تهیه نقشه باستان‌شناسی تمامی شهرستان‌های استان تاکید شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” جلیل جباری،  با بهروز عمرانی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این دیدار با تاکید بر حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی گفت:  مرمت و احیای بناهای تاریخی، جلوگیری از ساخت و ساز در عرصه و حریم تپه‌های باستانی، راه‌اندازی موزه‌ در شهرستان‌های استان و انجام مطالعات باستان‌شناسی در محدوده‌های تاریخی کمتر شناخته شده باید در دستور کار قرار بگیرد.

بهروز عمرانی افزود:  انجام اقدامات مطالعاتی به تنهایی برای حفاظت از بناهای تاریخی کافی نیست بلکه باید با برنامه‌ریزی مناسب برای حفاظت از این بناها نیز طرح‌ها و ایده‌ها مختلفی داشت و در عین حال مردم را نیز با آنها آشنا کرد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۴/۳۰ – د – ۱۶:۰۸