پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان غربی

مهاباد-بالویز”سفیر-مدیر کل کمیته امداد امام خمینی،آذربایجان غربی گفت:در سه ماهه سال جاری ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز”  عزیز سهندی، افزود : این نهاد در سه ماهه نخست سال جاری در راستای توانمندسازی و اشتغال مددجویان تحت حمایت و سایر نیازمندان استان، […]

مهاباد-بالویز”سفیر-مدیر کل کمیته امداد امام خمینی،آذربایجان غربی گفت:در سه ماهه سال جاری ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز”  عزیز سهندی، افزود : این نهاد در سه ماهه نخست سال جاری در راستای توانمندسازی و اشتغال مددجویان تحت حمایت و سایر نیازمندان استان، نزدیک به ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری، ۲۷۹ مددجو با حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی صاحب شغل پایدار شده و به مرحله  توانمندی رسیده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی توانمندسازی مددجویان را مهمترین ماموریت این نهاد دانست و اظهار کرد: این نهاد در سال ۹۸ برای اشتغال چهار هزار و ۴۸۴ نفر از مددجویان تحت حمایت و سایر نیازمندان، بیش از ۱۶۶ میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های خدماتی، مشاغل خانگی، دامپروری و کشاورزی از بیشترین مشاغل ایجاد شده برای مددجویان در سه ماهه نخست امسال است.

سهندی با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای مددجویان، تصریح کرد: تمام ادارات کمیته امداد استان در اجرای  برنامه‌های مصوب،  با همکاری آموزشگاه‌های فنی آزاد در حال برگزار کردن دوره‌های متعدد مهارت آموزی هستند.

وی عنوان کرد: اجرای هفت هزار و ۳۵۰ طرح اشتغال با پرداخت ۲۴۶ میلیارد تومان تسهیلات، کاریابی برای ۷۳۱ نفر از مددجویان استان، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای پنج هزار و ۸۵۰ نفر از مددجویان ، اجرای سه هزار و ۵۰۰ طرح از طریق راهبران شغلی و اجرای بیش از ۱۵۰ طرح فتوولتانیک از اهم اهداف و برنامه‌های حوزه اشتغال کمیته امداد آذربایجان‌غربی تا پایان امسال است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ایجاد اشتغال، تامین مسکن و ارتقای فرهنگی سه رکن اساسی توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت به شمار می‌رود که کمیته امداد در هر سه موضوع اقدامات موثری را در دست انجام دارد.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۴/۱۹ – پ – ۱۱:۵۵