مجوز به ۹ استان برای اعمال محدودیت در مناطق قرمز

مهاباد-بالویز،سفیر– معاون کل وزیر بهداشت،گفت: در حال حاضر به  ۹ استان مجوز داده شده است تا ، مشاغل سطح سه و چهار را تعطیل کنند. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز”  ایرج حریرچی اظهار داشت : اینکه ویروس کرونا در حال تغییر است و رفتارهای متفاوتی را از خودش نشان می‌دهد، برخلاف پیش […]

مهاباد-بالویز،سفیر– معاون کل وزیر بهداشت،گفت: در حال حاضر به  ۹ استان مجوز داده شده است تا ، مشاغل سطح سه و چهار را تعطیل کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز”  ایرج حریرچی اظهار داشت : اینکه ویروس کرونا در حال تغییر است و رفتارهای متفاوتی را از خودش نشان می‌دهد، برخلاف پیش بینی‌های روز دنیا که قرار بود تابستان آرامی داشته باشیم، تابستان بد و داغی از نظر کرونا داریم و اگر ویروس H۱N۱ با کرونا مخلوط شود، ممکن است عواقب بسیار بدی داشته باشد.

در کشور ما بسیاری از استان‌ها مانند خوزستان، هرمزگان، بوشهر، آذربایجان غربی و شرقی و کردستان و کرمانشاه در اسفند و فروردین شرایط آرامی داشتند و اکنون موج اول را طی می کنند.

در حال حاضر به  ۹ استان مجوز داده ایم تا شهرستان‌هایی که وضعیت‌شان قرمز تشخیص داده شده،  مشاغل سطح سه و چهار را تعطیل کنند.

بررسی‌هایی که انجام دادیم از ۱۰ درصد تا ۲۰ درصد و حتی در مواردی ۵۰ درصد در برخی استان ها که اپیدمی آن ها زودتر شروع شده، روند ابتلا را داشته ایم.

اکنون ثابت شده که سطح سرمی آنتی بادی خصوصا در افراد کم علامت در عرض سه ماه کاهش می یابد، احتمال ابتلای مجدد افراد وجود دارد.

شهر تهران هنوز در وضعیت قرمز قرار نگرفته، اما در مرحله هشدار است

فوری/ تست کرونای ۲۵۶۰ نفر دیگر در ایران مثبت شد/ بهبودی ۲۰۱ هزار نفر از بیماران

در این راستا ،لاری سخنگوی وزارت بهداشت افزود : تا ۱۵ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۹۵ مورد بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۲۰۱ هزار و ۳۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۳۱۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون یک میلیون و ۷۹۴ هزار و ۷۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

استانهای خوزستان، آذربایجان های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

استانهای تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۴/۱۶ – د – ۱۶:۵۳

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)