حفاران غیر مجاز در اشنویه دستگیر شدند

مهاباد-بالویز”سفیر-رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشنویه گفت:حفاران غیر مجاز در اشنویه با همکاری نیروی های انتظامی دستگیر شدند  به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی “بالویز ، روناک تاسا، با اعلام این مطلب اظهار کرد:این دو فرد از اعضای شبکه حفاری غیرمجاز بودند که با همکاری نیروهای انتظامی دستگیر شدند. او […]

مهاباد-بالویز”سفیر-رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشنویه گفت:حفاران غیر مجاز در اشنویه با همکاری نیروی های انتظامی دستگیر شدند 

به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی “بالویز ، روناک تاسا، با اعلام این مطلب اظهار کرد:این دو فرد از اعضای شبکه حفاری غیرمجاز بودند که با همکاری نیروهای انتظامی دستگیر شدند.

او افزود: از این افراد دو دستگاه فلزیاب و تعدادی ابزارآلات حفاری مانند کلنگ، بیل و تیشه کشف و ضبط شد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشنویه عنوان کرد:  برخورد با حفاران غیرمجاز در این شهرستان یکی دغدغه‌‌های این اداره بوده و برای همین منظور همکاری‌های خوبی بین یگان حفاظت و نیروی انتظامی انجام گرفته است.

او تصریح کرد:  برای مقابله با حفاری‌های غیرمجاز فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد که این کار مستلزم به وجود آمدن این باور قلبی در بین مردم بوده که حفاظت از آثار تاریخی وظیفه همگانی است.

تاسا خاطرنشان کرد:  این اداره در راستای تقویت همکاری با مردم تاکنون اقدام به تشکیل ۱۰ انجمن مردم‌نهاد در حوزه میراث فرهنگی در روستاهای دارای آثار تاریخی این شهرستان کرده است.

او گفت:  اعضای این انجمن‌ها عبارت از اعضای شورا، دهیار، ریش‌سفیدان و تعدادی از جوانان علاقه‌مند است که وظیفه اصلی آنها حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی با جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز است.

اشنویه یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان واقع شده است

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۴/۱۰ – س – ۱۹:۵۲

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)