جوان ۱۷ ساله‌ در زرینه‌رود میاندوآب غرق شد

مهاباد-بالویز”سفیر-مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت:جوان ۱۷ ساله هنگام شنا کردن، در زرینه‌رود میاندوآب جان خود را از دست داد به گزارش سرویس حوادث ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” علی مولایی اظهار داشت: جوان ۱۷ ساله‌ای هنگام شنا در زرینه‌رود این شهرستان، غرق شد و جان خود را از دست داد. وی افزود: […]

مهاباد-بالویز”سفیر-مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت:جوان ۱۷ ساله هنگام شنا کردن، در زرینه‌رود میاندوآب جان خود را از دست داد

به گزارش سرویس حوادث ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” علی مولایی اظهار داشت: جوان ۱۷ ساله‌ای هنگام شنا در زرینه‌رود این شهرستان، غرق شد و جان خود را از دست داد.

وی افزود: این حادثه در محدوده شهر چهاربرج روی داد که با دریافت خبر آن، آتش‌نشانان شهرداری چهاربرج بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

مولایی تصریح کرد: امسال این سومین فرد است که در زرینه رود جان خود را از دست می‌دهد، شهروندان تا حد امکان از شنا در این رودخانه خودداری کرده و خطر شنا در رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب را جدی بگیرند.

وی از خانواده‌ها درخواست کرد تا با توجه به وقوع حوادث متعدد غرق‌شدگی در فصل تابستان، فرزندان خود را از شناکردن در رودخانه‌ها با عمق زیاد و کانال‌های آب منع کنند.

رودخانه زرینه‌رود نام رودی است که در شمال غربی ایران، در جلگه جنوبی دریاچه ارومیه، قرار دارد

این رودخانه با طول ۳۰۲ کیلومتر یکی از طویل‌ترین و پرآب‌ترین رودهای شمال غرب کشور می‌باشد که از کوه‌های چهل چشمه در سقز سرچشمه می‌گیرد و پس از گذر از شهرستان‌های بوکان، شاهین دژ و میاندوآب در جنوب دریاچه ارومیه ضمن تشکیل یک دلتای وسیع به عرض حدود ۱۰ کیلومتر در مراتع باتلاقی تالاب قره قشلاق به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۴/۰۸ – ی – ۱۰:۰۵