کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی تیرماه بازگشایی می‌شود

مهاباد-بالویز”سفیر-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اظهار داشت:بر این اساس و با تأکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، فضاها و بخش‌های مختلف کتابخانه تغییر خواهد یافت. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز” خدیجه معصومی افزود: در همین راستا بخش مخزن کتابخانه به صورت […]

مهاباد-بالویز”سفیر-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اظهار داشت:بر این اساس و با تأکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، فضاها و بخش‌های مختلف کتابخانه تغییر خواهد یافت.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز” خدیجه معصومی افزود: در همین راستا بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته اداره خواهد شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بر این اساس و با تأکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، فضاها و بخش‌های مختلف کتابخانه تغییر خواهد یافت.

خدیجه معصومی افزود: در همین راستا بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته اداره خواهد شد و سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه فعال خواهند شد.

وی اضافه کرد: همچنین استفاده اعضا از سالن‌های مطالعه با رعایت نوبت امکان‌پذیر است و اجرای برنامه‌های فرهنگی به شکل حضوری (جمع خوانی، نقد کتاب، کتاب‌خوان و …) تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و این نوع برنامه‌های ترویجی و فرهنگی در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

معصومی اظهار داشت: افزایش خودکار زمان عضویت اعضا، به مدت ۴ ماه انجام شده است و بازه زمانی امانت منابع به یک ماه افزایش می‌یابد و بابت دیرکرد منابع به امانت رفته نیز جریمه‌ای دریافت نخواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی تاکید کرد: حضور اعضای کودک در این مرحله امکان پذیر نیست، ولی والدین می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند و بخش نابینایان و ناشنوایان نیز کماکان تعطیل خواهد بود.

کتابخانه‌های عمومی استان طی ۲ مرحله بدون حضور اعضا پیشتر بازگشایی شد؛ در مرحله اول بازگشایی، براساس بخشنامه‌های ابلاغی  کتابخانه‌های عمومی سراسر استان بعد از حدود سه ماه تعطیلی اضطراری با رعایت ضوابط ودستورالعمل‌های بهداشتی از ۲۹ اردیبهشت ماه آغاز به‌کار کردند.

در مرحله دوم نیز کتابداران طی بخشنامه دیگری به آماده‌سازی بخش‌های مختلف و ایجاد تغییرات مورد نظر برای بازگشایی جهت حضور اعضا پرداختند.

۷۱ کتابخانه عمومی نهادی، ۳۴ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل در آذربایجان‌غربی وجود دارد؛ یک‌ میلیون و ۴۲۴ هزار جلد کتاب نیز در مخزن کتابخانه‌های عمومی نگهداری می‌شود.

نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم‌افزار از کتابخانه‌های مشارکتی حمایت می‌کند.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۴/۰۴ – چ – ۱۵:۵۸

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)