ضرورت جلوگیری از تخریب خودسرانه مغازه‌های بافت تاریخی بازار تكاب

مهاباد-بالویز”سفیر-رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تکاب گفت:برای حفاظت از بافت تاریخی بازار روباز تکاب ضروری است که شهرداری از تخریب خودسرانه مغازه‌های قدیمی این بازار جلوگیری به عمل آورد. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ” امیر مطلوبی، با اعلام این مطلب اظهار کرد:  بازار تاریخی تکاب یکی از […]

مهاباد-بالویز”سفیر-رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تکاب گفت:برای حفاظت از بافت تاریخی بازار روباز تکاب ضروری است که شهرداری از تخریب خودسرانه مغازه‌های قدیمی این بازار جلوگیری به عمل آورد.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ” امیر مطلوبی، با اعلام این مطلب اظهار کرد:  بازار تاریخی تکاب یکی از بزرگترین‌های بازارهای روباز ایران محسوب می‌شود که متاسفانه در سال‌های اخیر با خطر تخریب و نابودی مواجه است.

مطلوبی  افزود:  کسبه و بازاریان مستقر در این بازار هر ساله اقدام به نوسازی و بازسازی مغازه‌های خود می‌کنند که در این میان توجهی به حفظ معماری و قدمت این بازار نمی‌شود و در این ارتباط تاکنون ۵۰ مغازه نوساز جدید در این بازار تاریخی ساخته شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب با اشاره به تعداد مغازه‌های نوسازی شده در این بازار تصریح کرد:در سال‌های اخیر با نوسازی و تخریب ۴۰ باب مغازه در این بازار تعداد مغازه‌های قدیمی از ۲۳۰ مورد به ۱۹۰ مورد رسیده که ادامه این روند بسیار نگران کننده است.

او تصریح کرد:  یکی از اقداماتی که برای جلوگیری از این روند می‌توان انجام داد این است که شهرداری تکاب به هنگام ساخت و ساز و نوسازی در این بازار تاریخی، استعلام‌های لازم را از اداره میراث فرهنگی شهرستان گرفته و سپس اقدام به صدور مجور کند.

مطلوبی با بیان اینکه بازار تاریخی تکاب هویت این شهر است، خاطرنشان کرد: برای حفاظت از این بازار همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ نقش مهم و کلیدی دارد که امیدواریم همکاری‌های لازم در این ارتباظ انجام گیرد تا بیش از شاهد تاریخی این بازار روباز نباشیم.

شهرستان تکاب یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان واقع شده است

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۴/۰۴ – چ – ۱۹:۴۹