با تهدید کنندگان سلامت در بوکان برخورد می شود

مهاباد – بالویز ،سفیر – در جلسه ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ، برخورد قاطع با تهدیدکنندگان سلامت عمومی در بوکان اتخاذ گردید  به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز” این جلسه که با حضور سرپرست فرمانداری بوکان و اعضای ستاد در محل فرمانداری تشکیل شد ، راههای پیشگیری و مبارزه با […]

مهاباد – بالویز ،سفیر – در جلسه ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ، برخورد قاطع با تهدیدکنندگان سلامت عمومی در بوکان اتخاذ گردید 

به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز” این جلسه که با حضور سرپرست فرمانداری بوکان و اعضای ستاد در محل فرمانداری تشکیل شد ، راههای پیشگیری و مبارزه با کرونا مورد بررسی قرار گرفت

بخشداران  سیمینه و مرکزی مسئول کنترل مراسم عروسی و فاتحه‌خوانی در روستاهای تابعه هستندو باید نسبت به اجرای مراسمات و کنترل آن نظارات داشته باشند

دهیاران تابع بخش‌های سیمینه و مرکزی موظف هستند در صورت مشاهده برگزاری هرگونه مراسم در روستاها سریع آن را به بخشداران گزارش نمایند و با متولیان مراسم برخورد قانونی صورت گیرد.

نیروی انتظامی موظف است با برگزاری هر نوع مراسم در خانه‌باغ‌ها، رستوران ها و سایر اماکن برخورد نماید.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک برای تمامی کارمندان، پرسنل و مراجعه‌کنندگان به اماکن عمومی از قبیل ادارات، بانک‌ها، دفاتر پیشخوان، دفاتر پلیس +۱۰، دفاتر اسناد رسمی، مطب پزشکان آزمایشگاه‌ها و مراکز بهداشتی، مراکز شماره‌گذاری خودرو، رستوران‌ها، اتوبوس و تاکسی و غیره الزامی است.

بازرسین برابر چک لیست مربوطه به طور روزانه از این اماکن بازدید به عمل خواهند آورد.

در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اماکن مذکور، ضمن تذکر در بار اول در صورت تکرار برابر مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان نسبت به اطلاع‌رسانی در خصوص عدم برگزاری نماز جمعه و جماعت در تمام مساجد شهرستان اطلاع‌رسانی نماید.

اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کارگاه‌های تولیدی و واحدهای صنفی اقدام نموده و در صورت عدم رعایت برابر مقررات با خاطیان برخورد نمایند.

مقرر گردید بازرسین ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در شهرستان برابر چک لیست مربوطه به طور مرتب و سرزده از تمامی ادارات و اماکن عمومی بازدید به عمل آورند و گزارش روزانه را ارائه نمایند.

بنا بر دستور ستاد پیشگیری از بیماری کرونای استان، بازار دواب شهرستان تا اطلاع ثانوی مجددا تعطیل می‌باشد.

کلیه اماکن و سالن‌های ورزشی ملزم هستند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مسئولیت کنترل و نظارت بر این امر بر عهده اداره ورزش و جوانان شهرستان می‌باشد و به صورت روزانه از کلیه اماکن بازدید و در صورت عدم رعایت مکان مربوطه پلمب می‌گردد.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی “بالویز – ۹۹/۰۳/۲۹ – پ – ۱۱:۵۰